10 کاری که می توانید در فرودگاه دبی انجام دهید

به گزارش وبلاگ طراحی من، فرودگاه دبی از اولین فرودگاه های بین المللی در امارات متحده عربی است و از بزرگترین فرودگاه های تجاری جهان همراه با انبوهی از مسافران از سراسر جهان می باشد. از لحاظ ازدحام جمعیت، فرودگاه دبی رتبه سوم را داراست. همچنین ششمین فرودگاه در حمل و بار می باشد. فرودگاه دبی در منطقه الغراود قرار گرفته است. فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی دبی اداره می گردد و مرکز تعداد زیادی خطوط هواپیمایی بین المللی است. فرودگاه دبی در اقتصاد شهر اهمیت به سزایی دارد و حدود 90000 نفر کارمند مشغول به کار هستند. اگر روزی در فرودگاه منتظر پرواز تان بودید، کارهای زیادی می توانید در فرودگاه انجام دهید. این فرودگاه بزرگ دارای خطوط پرواز از هر 6 قاره جهان است. و موقعیت فرودگاه باعث شده تا محل ایستگاه پرواز های طولانی مدت باشد. استاندارد DBX در خاورمیانه مخصوص فرودگاه های مدرن است. به نظر می رسد فرودگاه دبی می خواهد با حفظ سابقه درخشان خود، کار خود بیشتر از پیش توسعه دهد. فرقی نمی کند شما در روز یا شب در فرودگاه باشید، در هر حال پر از جمعیت است. کیفیت تفریح شما در زمان انتظار، بستگی به ترمینال و هزینه های مصرفی دارد. فرودگاه دبی خدمات زیادی را برای مسافران ارائه می دهد. در این مقاله 10 تا از بهترین خدمات فرودگاه را معرفی می کنیم.

10 کاری که می توانید در فرودگاه دبی انجام دهید

1-رستوران های فرودگاه دبی

فرودگاه دبی ده ها رستوران با غذاهای مختلف ارائه می دهد. در مدت زمان انتظار در فرودگاه، حتما میتوانید غذایی خوشمزه در یکی از رستوران ها پیدا کنید. تقریبا از تمام نقاط جهان، وعده های غذایی مختلفی در رستوران ها موجود هستند. می توانید آرام بنشینید و از غذای خود لذت ببرید. غذاهای خاورمیانه ای، هندی، ژاپنی، ایتالیایی، تایلندی، مکزیکی، ایرلندی همه در رستوران ها یافت می شوند. پرطرفدارترین رستوران های غربی هم در فرودگاه موجود هستند. این رستوران ها شامل Pret a Manger، Shake Shack، Pinkberry، Starbucks و غیره می باشند.

2-ریلکس شدن در سالن استراحت فرودگاه دبی

در فرودگاه دبی زمان استراحت خود را مانند یک مسافر فرست کلاس سپری کنید، حتی اگر جزئی از مسافران فرست کلاس نباشید. سالن های استراحت زیادی آماده ارائه خدمات به مسافران بدون در نظر دریافت خطوط هواپیمایی هستند. هزینه ورودی به سالن استراحت ارزش آن را دارد تا از انواع خدمات آن چون غذا و نوشیدنی، یک مکان دنج و ساکت، اینترنت وای فای با سرعت مطلوب بهره ببرید. حتی برخی وقت ها می توانید حمام هم کنید. می توانید به طور آنلاین هم بلیط ورود تهیه کنید.

3-امکانات خرید فرودگاه دبی

خرید در فرودگاه دبی امری جدی است. اینجا دارای تعدادی بوتیک ها بین المللی می باشد. می توانید مقداری از تولیدات بومی مانند میوه خشک و شکلات بخرید. میوه خشک و شکلات، سوغاتی خوبی برای دوستان و یا عصرانه خوشمزه ای برای خودتان است. خرید در فرودگاه یک فرصت عالی برای شرکت در قرعه کشی است. فرودگاه به طور منظم در قرعه کشی های خود، ماشین های لوکس، طلا و پول نقد جایزه می دهد. بنابراین حتما شانس خود را بیازمایید!

4-به گشت و گذار در دبی بروید

فرودگاه دبی تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. وسیله نقلیه برای رفت و آمد آسان مهیاست. می توانید در زمان انتظار سری به شهر بزنید و گشتن در شهر از بهترین فعالیت ها تا پرواز بعدی شماست. برای گشت و گذار در شهر دو گزینه خواهید داشت: تور و به طور مستقل

تور

تور های یک روزه و نیم روزه زیادی در فرودگاه دبی وجود دارند. می توانید با شرکت در یکی از آنها از زیبایی شهر و جاذبه های گردشگری آن چون برج خلیفه و غیره بهره ببرید.

سفر به صورت مستقل

خودتان تنهایی سفر کنید. فرودگاه دبی دو لاین مترو به نام T1 و T3 به مرکز شهر دارد. با انتخاب ردیف جلو و کلاس طلایی می توانید تصویر پانوراما از معماری گسترده شهر را ببینید. همچنین تاکسی ها و اتوبوس ها به آسانی در فرودگاه قابل دسترس هستند. جاذبه های گردشگری زیادی در مرکز شهر با عنوان برای اولین بار در جهان و بزرگترین در نوع خودش وجود دارد. بازدید از بالاترین نقطه برج خلیفه، بلندترین برج جهان تقریبا یک ساعت زمان می برد. دبی مال همراه با 1000 فروشگاه، زمین اسکیت، زمین بازی و رستوران مکان خوبی برای وقت گذرانی است. حتی اگر اهل خرید نیستید، دبی مال مکان خوب و ایده آلیست. اما به یاد داشته باشید بارهای خود را قبل از رفتن، به قسمت امانت فرودگاه بسپارید و در طول گشت گذار باید ساعاتی را برای باز پس دریافت بارها و رسیدن به پرواز بعدی را برنامه ریزی کنید.

5-با یک دوش احساس سرزندگی کنید

اگر بعد از یک مسافت طولانی در فرودگاه دبی توقف نموده اید، احتمالا دریافت یک حمام آب گرم تنها خواسته مورد علاقه شما باشد. فرودگاه دبی 3 ترمینال دارد. دوش های رایگان در ترمینال های 1 و 3 قرار دارند. البته تمیز بودن آنها قابل بحث است. اگر قصد ورود به سالن فرودگاه را دارید، دنبال آنهایی باشید که دارای امکانات حمام باشند. اگر دوست ندارید هزینه پرداخت کنید، باشگاه سلامتی مابین ترمینال های 1 و 3 امکانات مربوط به حمام را ارائه می دهد.

6-استفاده از آبگرم های فرودگاه دبی

وقتی در فرودگاه دبی هستید و کلی زمان تا پرواز بعدی تان دارید، آبگرم های فرودگاه را نباید فراموش کنید. تقریبا در تمام ترمینال های فرودگاه تعداد زیادی اسپا وجود دارد. اسپا ها امکانات زیادی نظیر ماساژ، آروماتراپی، اسکراب بدن، رفلکسولوژی، کوتاهی و کوپ مو، مانیکور و پدیکور ارائه می دهند.

7-از باغ های سرپوشیده فرودگاه لذت ببرید

فرودگاه دبی با باغ های سرپوشیده مکانی فوق العاده را در خدمت مسافران قرار می دهد. در باغ های ذن فرودگاه می توانید لحظاتی آرام بگیرید و مدیتیشن کنید. این باغ در نزدیکی گیت B7 و B27 در ترمینال 3 واقع شده است.

8-وای فای رایگان در فرودگاه دبی

فرودگاه دبی، اینترنت رایگان به همه مسافران ارائه می دهد. با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید و برنامه های مجازی گوشی تان را به روز رسانی نموده و در اینترنت بگردید. برای آن دسته از افرادی که تلفن همراه و لپ تاپ ندارند، از کیوسک های مخصوص ارائه اینترنت می توانند استفاده نمایند.

9-در باشگاه سلامتی فرودگاه تمرین نموده و ریلکس شوید

باشگاه سلامتی فرودگاه دبی در نزدیکی هتل بین المللی دبی قرار گرفته است. و از هر دو ترمینال 1 و 3 قابل دسترس است. باشگاه سلامتی دارای استخر شنا، جکوزی، اتاق بخار، سونا، استادیوم و امکانات کامل حمام با پرداخت مقداری هزینه مهیا است. در این مکان می توانید خستگی سفر را از تنتان بزدایید و ساعاتی دور از همهمه فرودگاه در آرامش باشید.

10-در فرودگاه دبی ساعاتی بخوابید

برای استراحت در فرودگاه دبی جایگاه های زیادی وجود دارند. اگر در گوشه کنار فرودگاه جایگاه های چرمی دیدید فکر نکنید، سریع بگیرید. وقتی در نیمه های شب به فرودگاه رسیده اید، با دیدن مسافران در مکان های مختلف فرودگاه تعجب نکنید. اگر دوست دارید با صرف مقداری هزینه از امکانات مخصوص خواب بهره ببرید، ترمینال 1 و ترمینال 3 امکاناتی را اختصاص داده است. Snooze واقع در ترمینال 1 همراه با 13 اتاق می باشد. می توانید به طور ساعتی اتاق ها را اجاره کنید. حداقل زمان استفاده از اتاق، دو ساعت است. در ترمینال 3 هم مکانی به نام Sleepn Fly برای استراحت وجود دارد. مسافران همچنین می توانند از اتاق های اجاره ای 6، 8 و 18 ساعته هتل بین المللی دبی واقع در ترمینال 3 استفاده نمایند. البته هتل های دیگری هم به فاصله 2 دقیقه از فرودگاه وجود دارند.

منبع: دلتابان

به "10 کاری که می توانید در فرودگاه دبی انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاری که می توانید در فرودگاه دبی انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید