ترسناک ترین پل های دنیا

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران - ترجمه از رسول گل افلاک: مردم از قرن ها قبل یاد گرفتند که پل ها را بسازند. در ابتدا، پل ها از سنگ، چوب و حتی ریشه های درختان ساخته می شدند. اما امروزه، پل ها تبدیل به ساختار هایی عظیم و با شکوه شده اند که می توانند در مقابل هر نیروی مقاومت نمایند. این پل ها از آهن، فولاد، سیمان و حتی شیشه ساخته می شوند. تعدای از پل های امروزی به طول چندین کیلومتر و از میان چندین کوهستان، دریاچه و رودخانه کشیده شده اند. با این حال تعدادی از این پل ها آنچنان عجیب و غریب و ترسناکند که هیچ کس جرات پا گذاشتن روی آن ها را ندارد.

ترسناک ترین پل های دنیا

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی تعدادی از ترسناکترین پل های ساخته شده در دنیا بپردازیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت ببرید.

1- پل Chesapeake Bay

مریلند - آمریکا

این پل که سواحل غرب و شرق مریلند را به هم متصل می نماید، ترسناکترین پل آمریکا نامیده می گردد. در نگاه اول کمی سخت به نظر می رسد فهمیدن این که چرا به چنین طراحی زیبایی، چنین اسم ناخوشایندی را نسبت می دهند. این موضوع را زمانی درک می کنید به آغاز به رانندگی بر روی این پل کنید. سطح پل حدود 57 متر از سطح آب بالاتر است و گفته می گردد در مواقعی که آب و هوا خراب است، دید راننده به شدت کاهش می یابد. همه چیز با هم ترکیب می گردد و حس وهم و ترس از معلق بودن در هوا به راننده دست می دهد.

2- پل لنکاوی Sky

مالزی

با ارتفاع 125 طول، این پل طولانی ترین پل منحی معلق در دنیا است. این پل 661 متر بالاتر از سطح دریا و در میان دو قله کوهستانی وجود دارد. شگفت انگیز ترین مورد درباره این پل در میانه آن است، جایی که یک قسمت آن با شیشه تعویض شده است و می توانید درختان را در فاصله ای دور در زیر پایتان ببینید. علاوه بر این چنین پلی که ارتفاع آن تا زمین بیش از 100 متر است تنها یک پایه دارد که از طریق 8 کابل متصل به آن پل را نگه می دارند!

3- پل Royal Gorge

کلورادو - آمریکا

این پل لقب مرتفع ترین پل دنیا را از زمان افتتاح آن در سال 1929 تا سال 2001 داشت، زمانی که پل Linguanghe در چین با 6 متر ارتفاع بیشتر نسبت به این پل ساخته شد. با این حال هنوز هم امروزه این پل، مرتفع ترین پل در آمریکاست. این پل با ارتفاع 305 متری خود از بالای آب های خروشان رودخانه آرکانزاس می گذرد. ماشین های سبک در تمام طول روز می توانند از روی پل عبور نمایند، اما عبور از این پل برای اتوبوس ها و کامیون ها ممنوع است. همچنین عابرین پیاده می توانند از عبور از روی مسیری جانبی پل که کف آن با چوب پوشیده شده است، لذت ببرند. اگر لذت از هوای آزاد برای آن ها کافی نباشد می توانند پر از روی پل (باجی جامچینگ) را هم امتحان نمایند!

4- پل Millau Viaduct

فرانسه

این پل بلندترین پل در دنیا است که در جنوب فرانسه واقع شده است. طول کلی این پل 2460 متر است و ماکزیمم ارتفاع آن در بخش هایی از آن به عدد سرسام آور 343 متر می رسد. هزینه احداث این پروژه 445 میلیون دلار بوده است و یکی از تاثیرگذارترین دستاورد های مهندسی در دنیا است. مرتفع ترین نقطه آن 19 متر از برج ایفل بلندتر است! به همین خاطر است که هواه مه گرفته است حس رانندگی در ابر ها به کسانی که در حال عبور از این پل هستند، دست می دهد.

5- پل U Bein

میانمار

این پل یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین پل های چوبی در دنیا است. داستان های زیادی درباره این پل وجود دارد. این پل در حدود سال 1850 از چوب هایی که از کاخ سلطنتی قدیمی میانمار آورده شد، ساخته شده است. با طول 1209 متری این پل از روی دریاچه Taungthaman کشیده شده است و در جولای و آگوست که سطخ آب دریاچه در بالاترین سطح خود است بازدیدنمایندگان زیادی را به سوی خود می کشد. متاسفانه امروزه 1086 پایه این پل کاملا قدیمی و آغاز به پوسیده شدن نموده اند. حتی تعدادی از این پایه ها کاملا از جا کنده شده اند. آیا ریسک راه رفتن بر روی این پل را قبول می کنید؟

6- پل Hongyagu Glass

چین

اگر از هواداران سرگرمی های مهیج و دلهره آور هستید، باید این پل را به لیست سفر بعدی خود اضافه کنید. بزرگترین و طولانی ترین پل شیشه ای دنیا در سال 2017 افتتاح شد و بر فراز دره ای زیبا احداث شده است. طول این پل حدود 488 متر و ارتفاع آن 213 متر است و سطح آن با 1077 پنل شیشه ای ساخته شده است!

و این بدین معنی است که سطح عبور آن شفاف است و می توانید به راحتی تصور کنید که بر روی هوا راه می روید! پل حتی افکت های جذاب و خاصی دارد! تصور کنید: در ارتفاع 213 متری در حال راه رفتن هستید که پل آغاز به لرزش می نماید و همه این ها به خاطر کابل های معلقی است که به پل این اجازه را می دهد تا برای سرگرمی توریست ها کمی حرکت داشته باشد. و، اما توصیه ما: ایزی لایف را به همراه داشته باشید!

7- پل Walk of Faith, Tianmen Mountain

چین

مطمعنا همین الان که به عکس این پل نگاه می کنید سرگیجه می گیرید چه برسد که بر روی آن راه بروید! پلی که از ارتفاع 1430 متری آویزان است. پیاده روی بر روی آن با طول تنها 61 متری طولانی به نظر نمی رسد، اما منظره ای که می بینید، نفس گیر است. هر کس که از روی این پل عبور می نماید باید پوشش های مخصوصی را بر روی کفش هایش بپوشد و هدف نه تنها ایمنی بلکه فقط این است که شیشه ها تمیز بمانند! پس اگر واقعا جگر دارید، این ماجراجویی چیزی است که واقعا به آن احتیاج دارید.

8- پل Eshima Ohashi

ژاپن

این پل بزرگترین پل فولادی در ژاپن است. سازه این پل به طور باورنکردنی از هر دو طرف پل دارای شیب زیادی است و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که ماشین های معمولی قادر به بالا رفتن از این پل نیستند! دلیل این شیب زیاد این است که کشتی ها غول پیکر بتوانند از زیر این پل عبور نمایند. ارتفاع پل تقریبا 44 متر و طول آن 1600 متر است. تصور کنید که در یک هوای طوفانی با باران شدید در حال عبور از این پل هستید! مطمعنا برای سال ها کابوس شب های شما خواهد بود!

9- پل Storseisundet

نروژ

مردم محلی به این پل پل مست می گویند؛ و احتمالا دلیل این نامگذاری را می توانید در تصویر بالا تشخیص دهید. طول این پل تنها 259 متر است، اما خمیدگی های پل هنگام نزدیک شدن به پل این تصور را ایجاد می نماید که انگار پل از وسط تمام می گردد! با این حال این فقط یک تصور به خاطر خطای دید است. از طرف دیگر عبور از این پل در هوای بارانی می تواند کاملا خطرناک باشد و این مورد دیگر شوخی نیست!

10- پل Seven Mile

آمریکا

جالب این جاست که در واقع دو پل در کنار یکدیگر قرار دارند. پل مدرن تر در سال 1982 کامل شد و در آن موقع 45 میلیون دلار هزینه داشت. در آن موقع این پل با طول 10 کیلومتر از جمله طولانی ترین پل های دنیا به شمار می رفت. اما به کنار این پل و به موازات آن، پل قدیمی تری وجود دارد. ساخت این پل در سال 1912 به اتمام رسید و تا سال 1935 و زمانی که سونامی خسارات شدیدی به آن وارد کرد مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه تنها عابرین پیاده و دوچرخه سواران می توانند از پل قدیمی تر استفاده نمایند.

به انتهای این مطلب رسیدیم. امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید. می توانید نظرات خود را در باره این مطلب و همچنین پل های جالبی که در طول زندگی تان دیده اید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: brightside

منبع: برترین ها

به "ترسناک ترین پل های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین پل های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید