کمپینگ در 3 نقطه مرموز و خطرناک آمریکا

به گزارش وبلاگ طراحی من، مکان های مرموز آمریکا برای کمپینگ

اینکه به آمریکا، آمریکای زیبا می گویند بی علت نیست. این کشور پر است از چشم اندازهای طبیعی شگفت انگیز، از کوه های بلند و پوشیده از برف گرفته تا بیابان ها برهوتی که حتی به ندرت جانداری در آن زنگی می نماید. بخش وسیعی از زمین های آمریکا را پارک های ملی بسیار وسیع تشکیل می دهد که سالانه حدود 300 میلیون جهانگرد دارند. این مکان ها برای برخی از افراد باتجربه، درست مثل بهشت هایی بر روی زمین هستند در صورتیکه از نظر ماجراجوهای بی تجربه، یک جهنم واقعی محسوب می شوند. در اینجا می خواهیم به شما مکان های مرموز آمریکا برای کمپینگ را معرفی کنیم، با خبرنگاران باشید.

کمپینگ در 3 نقطه مرموز و خطرناک آمریکا

دریاچه مید (Lake Mead) منطقه تفریحی و ملی

دریاچه مید تا مرزهای نوادا و آریزونا کشیده شده است و بخشی از رودخانه کلرادو محسوب می گردد. این رودخانه که در دل بیابان های مشهور نوادا و آریزونا واقع شده است درست مثل آبادی ای در وسط یک واحه خشک و بی آب و علف است. این پارک به میزان ای بازدید نماینده دارد که در لیست 10 پارک پر بازدید جهان قرار گرفته است اما به دلایل زیادی در لیست مرموزترین و خطرناک ترین منطقه ها آمریکا برای چادر زدن هم هست. تعداد تصادف ها و مرگ و میرهایی که بر اثر غرق شدن از این دریاچه به گوش می رسد به طرز عجیبی بالا است. یکی از مسئولان طبیعت گردی این دریاچه گفته است که این موارد ربطی به دریاچه ندارد و فقط تقصیر افرادی است که قدرت دریاچه را درک نمی نمایند و فکر می نمایند مثل یک استخر معمولی است.

دره مرگ (Death Valley)

نام این دره به خوبی نشان دهنده واقعیت آن است. این پارک ملی در کالیفرنیا قرار گرفته است و برخلاف نامش جایگاه جانداران زیادی است از گوسفندهای شاخ دار گرفته تا نوعی از مار که می تواند تا 80 سال زنده بماند. علاوه براین، دره مرگ یک مکان عالی برای دوچرخه سواری، پیاده روی، کوهنوردی، کمپینگ و دیدن پرنده هاست. علاوه براین افرادی که به ستاره ها علاقه مندند شب ها به این دره می فرایند تا کهکشان راه شیری را با میلیون ها ستاره اش دیدن نمایند. پس این دره به چه علت به این نام نامگذاری شده است؟

دمای هوا در این دره، وحشتناک و غیر قابل توصیف است و برای گردشگر هایی که از شرایط آب و هوای آنجا آگاهی نداشته باشند مرگ آور است. در فصل تابستان دمای هوا در این دره به 120 درجه سانتیگراد هم می رسد و باعث خشکسالی و قحطی و مرگ هر موجود زنده ای می گردد. در سال 1996 یک خانواده گردشگر آلمانی به این دره رفتند و هیچ گاه دیگر برنگشتند تا اینکه در سال 2009 استخوان های آنها پیدا شد.

پارک ملی کوه های دودی (Great Smoky Mountains)

پارک ملی کوه های بزرگ دودی که در استان های تنسی و کارولینای شمالی واقع است، پر گردشگرترین پارک آمریکاست. منطقه ها کوهستانی و جنگل های متراکم، منطقه ای چشمگیر را بوجود آورده اند که در آنها می توان انواع فعالیت ها را داشت از کوهنوردی گرفته تا پیاده روی، کمپینگ، اسکی، اسب سواری و… و مخصوصا در زمان هایی که سرتاسر این پارک در مه غلیظی فرو می رود به یک منطقه واقعا رویایی تبدیل می گردد. این پراک بسیار مورد علاقه موتورسوارن هم هست اما به میزان ای مرگبار است که به آن پارک کوه های مرگ بار می گویند. هر ساله تعداد چشمگیری تصائف و مرگ در اثر رانندگی در این کوه ها اتفاق می افتد که علت آن لیز بودن جهت، شیب های تند و پیچ های ناگهانی است. اما موردی که این پارک را مرموز نموده است، گم شدن تعداد زیاد افراد بدون هیچ علتی در آن است. مثلا در سال 1981، خانم تلما پلی (Thelma Polly Melton) 58 ساله که با دوستانش در حال پیاده روی بود ناگهان ناپدید شد و دیگر هیچ وقت پیدا نشد. این خانم کاملا با جهتهای این پارک آشنا بود و تا آن موقع چندین بار به آنجا رفته بود و این یکی از صدها مورد گمشدگان این پارک است.

منبع: الی گشت

به "کمپینگ در 3 نقطه مرموز و خطرناک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپینگ در 3 نقطه مرموز و خطرناک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید