حمل و نقل با ناوگان ریلی در مشهد 10 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ طراحی من، حمل و نقل درون شهری با ناوگان ریلی مشهد پس از اصلاح نرخ بنزین بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

حمل و نقل با ناوگان ریلی در مشهد 10 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جمعه 8 آذر با اعلام این خبر افزود: از 25 آبان تا شش آذر ماه جاری دو میلیون و 560 هزار نفر توسط خطوط یک و دوی قطارشهری مشهد جا به جا شدند.

وحید مبین مقدم گفت: این در حالی است که در بازه زمانی 10 روزه قبل از اصلاح نرخ بنزین یعنی از تاریخ 12 تا 24 آبان ماه دو میلیون و 345 هزار نفر توسط این خطوط جا به جا شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا طی 10 روز اخیر، تعداد اعزام های مسافری خط یکم از 356 اعزام در شبانه روز به 368 اعزام افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: با افزایش اعزام ها، سر فاصله رسیدن قطار به ایستگاه از حدود 6 دقیقه به 4.5 دقیقه در زمان پیک کاهش یافته است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این راستا جا به جا می شوند. راستا توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 1394 به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری 14.5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن 1394 به پایان رسید و اسفند سال 1395 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند 1396 نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از راستا این خط، ایستگاه های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال 1397 رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز 18 مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول 30 کیلومتر که راستا شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 1395 آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول 14.5 کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با 15 ایستگاه 18 مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمل و نقل با ناوگان ریلی در مشهد 10 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل با ناوگان ریلی در مشهد 10 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید