خبرنگاران پویش اهدای خون شبکه جوانان رضوی در کاشان برگزار شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، کاشان- خبرنگاران- مسوول شبکه جوانان رضوی در منطقه کاشان گفت: شبکه جوانان رضوی کشور با همکاری موسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان پویش اهدای خون را در آخرین روز از ماه شعبان با رعایت اصول بهداشتی اجرا کردند.

خبرنگاران پویش اهدای خون شبکه جوانان رضوی در کاشان برگزار شد

روح الله توکلی روز جمعه با اشاره به ضرورت مراجعه به پایگاه های انتقال خون برای کمک به بیماران نیازمند به ویژه در شرایط بحران شیوع کرونا اظهارداشت: این پویش امروز در کاشان با حضور 100 نفر از جوانان کاشانی و تعدادی از اعضای موسسه خادمین حضرت رضا (ع) برگزار گشت.

وی اهدای خون را سنتی پسندیده بیان نمود و اضافه کرد: این سنت در کنار حفظ ذخایر خونی کشور برای مواقع مورد نیاز، روح همدلی و ایثار و نوعدوستی را بین جوانان تقویت می کند.

مسوول شبکه جوانان رضوی در منطقه کاشان بیان نمود: ملت ما به ویژه جوانان بصیر، فهیم، متدین، انقلابی و ولایتمدار ایران همواره در شرایط سخت در کنار یکدیگر بودند و مانند دوران شیوع کرونا به کمک هم آمدند و سختی و تلخی روزهای سخت را با طعم شیرین روح ایثار و فداکاری و گذشت و محبت آسان و هموار می کنند.

وی یادآور شد: پنج هزار نفر جوانان عضو شبکه رضوی در سراسر کشور این پویش را به تدریج با حضور در پایگاه های انتقال خون استان ها و شهرستان های کشور برگزار می کنند.

زنان و مردان از سن قانونی 18 سال تا سن 60 سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن، تا سن 65 سالگی می توانند خون اهدا کنند.

هر واحد خون به فرآورده هایی مانند گلبول قرمز شسته شده، پلاکت، پلاسمای تازه منجمد و رسوب کرایو تبدیل می شود و در واقع یک واحد خون می تواند در اختیار چند بیمار نیازمند قرار بگیرد.

میانگین اهدای خون در کشور 25 و در استان اصفهان 27 به ازای هر یک هزار نفر است.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پویش اهدای خون شبکه جوانان رضوی در کاشان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش اهدای خون شبکه جوانان رضوی در کاشان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید