خبرنگاران 4 فروشگاه تجهیزات پزشکی در ارومیه پلمب شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، ارومیه- خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با تلاش اکیپ های کارشناسی این نهاد چهار فروشگاه تجهیزات پزشکی و یک انبار غیرمجاز در ارومیه پلمب شد.

خبرنگاران 4 فروشگاه تجهیزات پزشکی در ارومیه پلمب شد

جلال غفارزاده روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ طراحی من اضافه کرد: در ماه جاری اکیپ های مختلف کارشناسی از 30 داروخانه و شرکت توزیع دارو و 20 فروشگاه و شرکت های تجهیزات پزشکی ارومیه بازرسی شد که از این تعداد چهار فروشگاه تجهیزات پزشکی و یک انبار غیرمجاز تجهیزات پزشکی پلمب و به مراجع قضایی معرفی گشت.

وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر نیز با دستور معاون دادستان ارومیه بازداشت شده است.

وی اضافه کرد: در پی اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتشار ویروس کرونا (کووید 19)، تعداد محدودی افراد فرصت طلب به بهانه شیوع بیماری کرونا با احتکار و ایجاد تقاضای کاذب در اجناس مصرفی از جمله محلول ضدعفونی کننده دست و ماسک سعی بر سودجویی و بر هم زدن آرامش عمومی جامعه را دارند که با آنان به شدت برخورد می شود.

وی گفت: نظارت های مستمر کارشناسان این معاونت با مشارکت و همکاری و حمایت نهادهای اطلاعاتی و انتظامی به صورت شبانه روزی از تمامی شرکت های توزیع دارو و لوازم مصرفی پزشکی و داروخانه ها انجام می شود و با توجه به هماهنگی اجرا شده با مراجع قضایی در صورت مشاهده احتکار و گران فروشی اقلام پیشگیری از شیوع کرونا، بدون هیچ گونه اغماضی پلمب و پروانه فعالیت مراکز غیرمجاز باطل و پرونده های تخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: کارخانه های تولیدی کشور موظف به تولید وسایل پیشگیری از شیوع کرونا با حداکثر توان و ظرفیت به صورت سه شیفت هستند و با هماهنگی های اجرا شده با تامین کنندگان، محموله لوازم مورد نیاز در سطح استان تامین و به زودی توزیع می شود.

غفارزاده اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف و گران فروشی، موارد را از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند تا در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تا به امروز 80 هزار و 997 نفر را مبتلا و جان 2 هزار و 764 نفر را گرفته است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار مبتلایان به ویروس کرونا درایران به 139 نفر و موارد فوت ناشی از آن به 19 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 4 فروشگاه تجهیزات پزشکی در ارومیه پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 فروشگاه تجهیزات پزشکی در ارومیه پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید