سازمان نظام مهندسی: در پی راه چاره مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم

به گزارش وبلاگ طراحی من، همایش نقش مهندسان برق در صنعت ساختمان با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از سوی گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

سازمان نظام مهندسی: در پی راه چاره مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ طراحی من، حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز ملی صنعت برق در همایش نقش مهندسان برق در صنعت ساختمان که از سوی گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید، ضمن خوشامدگویی به حضار، قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران را آرزو کرد.

وی با اشاره به نقش خلاقانه مهندسان برق در میان رشته های مرتبط با ساختمان، اظهار کرد: با شروع فصل تازه فعالیت ها انتظار داریم دغدغه ها تنها در حوزه تعرفه نباشد و هنر مهندسان برق در جهت رشد و تعالی ساخت وساز های آینده، قرار بگیرد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه اضافه نمود: در پی این هستیم تا در آینده به همت همه اعضا به ویژه مهندسان برق، شاهد ساختمان های هوشمند باشیم.

وی توضیح داد: با توجه به درخواست ها و تقاضا های مکرر مهندسان به منظور افزایش تعرفه، جلسات متعددی با استان ها برگزار گردیده و به همین دلیل در پی یک راه چاره مؤثر هستیم.

شکیب با بیان اینکه تعرفه های موجود متناسب با مسئولیت همکاران نیست گفت: علیرغم همه کوشش ها باید به این موضوع اشاره کنیم که به خاتمه رسیدن کوشش ها یک باره نخواهد بود و باید به مسئولین فرصت داد تا مبانی تعرفه دستخوش تغییر گردد.

در ادامه این همایش، کریمی آنچه عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با اشاره به برگزاری چنین گردهمایی ها اضافه نمود: هدف ما بازگشت به رویکرد ها و ترجمان تازهی است که مهندسان برق می توانند در ساختمان ایفا نمایند.

کریمی آنچه توضیح داد: اقدامات مهندسان برق به نوعی پیشرو از نظر فناوری های تازه و کاهش خسارات جانی و اقتصادی است و در این راستا سه رویکرد را باید پیش برد. رویکرد اول ایجاد ایمنی، رویکرد دوم فناوری های نوین و رویکرد سوم صرفه جویی انرژی خواهد بود.

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه اضافه نمود: مهندسان برق در صورتی که بتوانند این سه رویکرد را توسعه بدهند، بر اساس گزارش های مربوط به افزایش نظارت ها مقدار مرگ ومیر ها به علت مسائل برقی به شدت کاهش پیدا نموده است.

کریمی آنچه در بحث صرفه جویی انرژی نیز اضافه نمود: هیئت دولت در اواخر سال گذشته الزام نصب برچسب انرژی ساختمان های دولتی را مصوب کرد. هم چنین ساختمان های تازه دولتی نیز ملزم به رعایت رده های انرژی شدند و در ادامه ساختمان های بخش خصوصی و ساختمان های نوساز نیز مجبور به رعایت حداقل رده انرژی در سطح EC بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان شده اند.

وی توضیح داد: از امسال بر اساس مصوبه هیئت دولت 2 اقدام مهم پیش رو است. نخست مناسب سازی ساختمان های قدیمی دولتی است که با استفاده از شرکت های ممیزی انرژی باید به سمت صرفه جویی بروند. اقدام دیگر در زمینه ساختمان های تازه هستند که ملزم به رعایت رده EC هستند که شامل بخش های مکانیک، معماری و برق است که شامل صرفه جویی در موتورخانه و روشنایی و سایر موارد خواهد بود.

کریمی آنچه با اشاره به بحث سیستم های نوین گفت: گاهی اوقات فناوری های راهی بازار می گردد که نسبت به اجرای آن ها غفلت صورت می گیرد؛ مانند خودرو های برقی و هیبریدی. در ساختمان های تازه نحوه شارژ این خودرو ها پیش بینی نشده است. در حالی که خودرو های فوق در حال توسعه و ورود به بازار هستند. بنا بر این مسائل فوق باید به سرعت وارد مهندسی برق و ساخت وساز شوند.

در طول همایش، آموزش دو موضوع اینترنت أشیاء IOT و فیبر نوری FTTH به وسیله متخصصان مربوطه ارائه شد.

در این مراسم تقدیر و تجلیل از مهندس یعقوب آصفی، دکتر مهرداد عابدی و دکتر حامد احمدی از مهندسان پیشکسوت و متخصص صنعت برق نیز با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید. هم چنین در طول مدت همایش، کارگاه های جانبی سیستم های نوین اعلام حریق، دوربین مدار بسته، هوشمندسازی ساختمان، ارتینگ و همبندی و کنتور های الکترونیکی نیز برقرار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سازمان نظام مهندسی: در پی راه چاره مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان نظام مهندسی: در پی راه چاره مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید