سفارت ایران در مسکو: شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه خودداری نمایند

به گزارش وبلاگ طراحی من، سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه ای ضمن ارائه توصیه هایی به شهروندان ایرانی راهی روسیه، از آنها خواست از تردد به مناطق شمالی و جنوبی این کشور خودداری نمایند.

سفارت ایران در مسکو: شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه خودداری نمایند

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ طراحی من، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با اشاره به مسائل پیش آمده برای هموطنان ایرانی در زمان ورودشان به بعضی از فرودگاه های روسیه، در اطلاعیه ای توصیه هایی را ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: طبق قوانین روسیه، صدور ویزا برای شهروندان دیگر کشورها به معنای ایجاد حق برای آنان جهت ورود به خاک روسیه نیست و روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد تا مانع از ورود آن دسته از افرادی گردد که یا مدارک ناقصی دارند و یا مظنون به استفاده از خاک روسیه جهت مهاجرت هستند.

- مدارکی که در فرودگاه بازرسی و کنترل می شوند گذرنامه معتبر، ویزا معتبر، رزرو هتل به تعداد روزهای ویزا و بلیط برگشت به کشور است.

- چنانچه افرادی بعد از دریافت ویزا، بلیط برگشت و یا بلیط رزرو هتل خود را کنسل نمایند حتی با داشتن ویزا امکان ورود به روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.

- مسافرانی که در فرودگاه های روسیه مورد سؤال قرار می گیرند که با چه هدفی به روسیه سفر نموده اند باید به نوع ویزا صادر شده در گذرنامه خود دقت نمایند. به عنوان مثال اگر شهروند ایرانی برای گردشگری وارد روسیه می گردد و هنگام دریافت ویزا هدف از سفر خود را گردشگری اعلام نموده است و ویزا گردشگری هم دریافت نموده باید در فرودگاه های روسیه هنگام ورود هم هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کند و شرح بیشتری ارائه نگردد. اعلام هر گونه دلیل دیگری برای سفر باعث دیپورت فرد می گردد.

- شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه که شائبه خروج غیرقانونی آنان از مرزهای روسیه وجود دارد ، خودداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نظر داشت این واقعیت که رفتار مذکور با بعضی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه های مسکو غیر قابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذیربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض آمیز، مراتب اعتراض و گله مندی خود را اعلام نموده و همیشه تاکید نموده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شده و حقوقی از آنان ضایع نگردد.

این سفارتخانه می افزاید: با این وجود موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و امیدواریم پیگیری های کنونی با مساعدت سازمان های ذیربط روسیه نتیجه خواهد داد و در آینده شاهد تکرار مسائل مذکور نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفارت ایران در مسکو: شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در مسکو: شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید