سفر نخست وزیر ازبکستان به روسیه

به گزارش وبلاگ طراحی من، نخست وزیر ازبکستان جهت دیدار و تبادل نظر با مقامات روسیه به مسکو سفر کرد.

سفر نخست وزیر ازبکستان به روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من به نقل از AKIpress، وزارت امور خارجه ازبکستان اعلام نمود هیئتی ازبکستانی به ریاست عبدالله آریپوف نخست وزیر این کشور به مسکو سفر کرد.

هیئت ازبکستانی در این سفر با دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه دیدار و درباره پیشرفت اجرای موافقتنامه هایی که روسای جمهور دو کشور در تاریخ 30 مه 2019 و در نشست کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان-روسیه به امضا رسانده بودند، بحث و گفتگو خواهند کرد.

نخست وزیر ازبکستان و معاون نخست وزیر روسیه قرار است غرفه ازبکستان در نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی مسکو را نیز افتتاح نمایند.

اخیرا دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه سفری به ازبکستان داشت.

مدودوف در این سفر با شوکت میرضیائف رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد. نخست وزیر روسیه هم چنین در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و ازبکستان نیز شرکت کرد. در این نشست طیف وسیعی از موضوعات مهم در خصوص همکاری های دوجانبه در زمینه تجارت، مالی، سرمایه گذاری، علمی، آموزشی، فرهنگی و انسانی مورد بحث نهاده شد. در این دیدار همچنین در خصوص اجرای پروژه های مشترک در بخش انرژی، صنعت، حمل و نقل، فناوری های پیشرفته و کشاورزی بحث و گفتگو صورت گرفت. در سرانجام این نشست، مجموعه ای از توافقات بزرگ دوجانبه میان طرفین امضا شد.

با روی کار آمدن شوکت میرضیایف در ازبکستان و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی این کشور، روابط مسکو و تاشکند نیز بهبود یافته است. در این زمینه به ویژه توسعه قابل توجه روابط تاشکند و واشنگتن و حضور ایالات متحده در صدر سرمایه گذاران خارجی این کشور، باعث شده تا روس ها انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در ازبکستان پیدا نمایند.

هم اکنون روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد. در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صددرصد سرمایه گذاری های سرمایه گذاران روسیه فعالیت می نمایند.

در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است. در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه گذاری های سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفر نخست وزیر ازبکستان به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر ازبکستان به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید