شکاف های اسرارآمیز چاهکوه

به گزارش وبلاگ طراحی من، بدو از ورود به تنگه با چنان آرامشی روبه رو می شوید که وصف ناپذیر است. سکوت و خنکای دیواره های این تنگه تمام احساس های شیرین گذشته تان را پیش چشمتان می آورد و شما را مجبور می نماید از بودن در این مکان لذت ببرید.

شکاف های اسرارآمیز چاهکوه

به گزارش وبلاگ طراحی من، تنگه ها و دره های فرسایش یافته یکی از دیدنی ترین نقاط در تمام جهان هستند که کشور ما هم از این موهبت بی نصیب نمانده و دره چاهکوه یکی از این تنگه های فرسایش یافته است.

قشم شهری در دل آب های خلیج فارس میزبان گردشگران داخلی و خارجی است تا با جاذبه های منحصر به فرد طبیعی که دارد یکی از مقاصد گردشگری باشد. دره چاهکوه یکی از این جاذبه های گردشگری بوده که مدتی است توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب نموده است.

چاهکوه نمایشی از فرسایش سنگ های رسوبی به عمق 100 متر است که جهانی جدید را برایتان رقم می زند و گویی با ورودتان، به مکانی تازه و دور از ذهن وارد شده اید.

این دره در 70 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی در دل کوه سنگی یک پارچه که به شکل ضربدر برش خورده است، واقع شده است.

تنگه چاهکوه از چهار طرف، چهار تنگه دارد و در قسمت هایی که دیواره ها به هم می رسند فاصله آن ها از هم شاید به حدود نیم متر برسد.

این دره در گذشته محلی برای ذخیره آب بوده و چون آب در زمان قدیم از تقدس خاصی برخوردار بوده است به دره مقدس هم شهرت دارد و در تابلوی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم با این نام معرفی شده است.

دلیل نام گذاری چاهکوه وجود چاه هایی است که در ابتدای دره حفر شده است؛ چند چاه کم عمق و کانال هایی برای راهنمایی آب از سوی اهالی روستای چاهو حفر شده است و نوشیدن از آب زلال و خنک این چاه ها بدون لطف نیست.

زمانی که وارد این دره می شوید دیوارهای بلند به استقبال شما می آیند و شما در احاطه آن ها قرار می گیرید و آن جا است که سهم کمتری از آسمان به شما تعلق می گیرد و سایه همراهتان می گردد.

درخشش ستارگان در شب جلوه خاصی به چاهکوه می دهد و وقتی از بین دیواره های این تنگه به آسمان نگاه می کنید فرشی از ستاره بالای سر شما خود نمایی می نماید و تصویری را به وجود می آورد که هیچ کجای جهان آن را نخواهید دید.

تجربه سفر به چاهکوه تجربه ای متفاوت و لذت بخش است و دیدن این مکان آن قدر شما را از زمان حال دور می نماید که برای لحظه ای احساس می کنید زمان متوقف شده و شما در این مکان به تنهایی به تمام آرزوهایتان خواهید رسید. حفره هایی که بالا و پایین بودن آن ها تمام استرس هایتان را نابود و شما را با خود برای تجربه ای جدید همراه می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شکاف های اسرارآمیز چاهکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف های اسرارآمیز چاهکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید