طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز و معرفی جایگزین پیاز در غذاها

به گزارش وبلاگ طراحی من، دو حالت داره! یا از پیاز بدت میاد یا الان پیاز توی خونه نداری! بهرحال در این مطلب ما قراره مشکل شما را حل کنیم! اینجا انواع غذا بدون پیاز، از غذای نونی بدون پیاز تا پلوی بدون پیاز و جایگزین پیاز در غذا را به شما معرفی می کنیم؛ با ما همراه شوید!

طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز و معرفی جایگزین پیاز در غذاها

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز

جایگزین پیاز در غذاها چیست؟

طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز

1. مرغ بدون پیاز

پیاز زحم زداست و در اینجا احتیاجی به پیاز نیست! جایگزین چیست؟ پوست نازک لیموترش یا آبلیموی خالص!

مرغ را کف قابلمه بچینید، روی آن نمک و فلفل سیاه و پوست لیمو و کمی آبلیمو بریزید. درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی آب انداخته و مزه دار گردد. وقتی آب آن در حال اتمام بود، کمی رب در کره تفت دهید، زعفران و کمی فلفل دلمه ای به آن اضافه کنید و با یک استکان روی مرغ بریزید و اجازه دهید خوب مغزپخت گردد!

دقت کردید که این دستور علاوه بر پیاز، زردچوبه هم نداشت!؟ بله خواهید دید که این مرغ بسیار لطیف، معطر و خوشمزه است؛ امتحان کنید!

2. طرز تهیه کتلت بدون پیاز

3 عدد سیب زمینی ریز رنده شده و آب گرفته + 2 - 3 عدد تخم مرغ + نمل و فلفل و زردچوبه + کمی آویشن و زعفران! این دستور یک کوکو سیب زمینی بسیار خوشمزه و ساده است که احتیاجی به پیاز ندارد. حتی اگر دوست داشتید 100 گرم گوشت چرخکرده نیز می توانید به آن اضافه کنید و با افزودن کمی پونه کوهی و نعنا و آویشن، کمبود پیاز را جبران کنید.

3. الویه

بدون پیاز میشه خیلی راحت سالاد الویه را درست کرد. بعد از آب پز کردن مرغ و سیب زمینی، خیارشور، نخود فرنگی، ذرت و کالباس را به همراه سس مخلوط می کنیم و یک سالاد الویه خوشمزه را نوش جان می کنیم.

4. ماکارونی بدون پیاز

در مایه ماکارونی برای زدودن بوی زخم گوشت از پیاز یا پیاز داغ استفاده می گردد اما شما می توانید به جای آن از پودر سیر، نوک قاشق چایخوری دارچین و کمی جوزهندی بهره ببرید. ماکارونی به این روش نه تنها بوی بدی ندارد، بلکه بسیار خوشمزه و معطر است.

5. استانبولی بدون پیاز یا دمی گوجه

منظور ما در اینجا استانبولی پلو مجلسی، همان غذایی که با لوبیا استانبولی درست می گردد نیست. برای طرز تهیه دمی گوجه شما اصلا احتیاجی به گوشت و پیاز ندارید و از این بابت دمی گوجه یک غذای محبوب برای گیاهخواران به شمار می رود. مواد لازم برای تهیه استانبولی پلو یا دمی گوجه؛ برنج، سیب زمینی متوسط، رب گوجه، نمک و روغن است. برای تهیه دمی گوجه باید سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و گوجه هایتان را نیز رنده کنید. برنج دمی گوجه معمولا به صورت کته تهیه می گردد و همراه با ماست یا ترشی می توانید آن را میل کنید.

6. خوراک میرزاقاسمی

درست کردن این خورشت گیلانی بسیار راحت است. برای تهیه میرزا قاسمی به گوجه فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، رب گوجه و تخم مرغ احتیاج دارید. میرزا قاسمی را هم می توانید با برنج به عنوان غذای نهار میل کنید و هم با نان. یکی دیگر از خورشت های گیلانی بدون پیاز میرزا کدو است. برای تهیه میرزا کدو باید کدو سبز، سیر، تخم مرغ، روغن، زردچوبه و نمک و فلفل در خانه داشته باشید. طرز تهیه میرزا کدو به این صورت است که ابتدا باید کدوها را بشویید و بعد پوست آن ها را بگیرید و سپس آن ها را به رنده درشت خرد کنید. بعد سیر را با گوشت کوب بکوبید و در روغن تفت بدهید. سیر و کدو سبز را با هم مخلوط کنید و در سرانجام تخم مرغ رویش بزنید. به همین سادگی خورشت بدون پیاز شما آماده است.

7. سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی با تن ماهی یا سالاد ماکارونی با کالباس یکی دیگر از غذاهای فوری و همه پسند است که احتیاجی به پیاز ندارد.

8. سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر نیز یکی از آن غذاهای دلبر و لذیذ فست فودی است که شما هم سریع آن را تهیه خواهید کرد و هم مشتری ثابت آن می شوید. این غذا احتیاجی به پیاز ندارد و دنیایی است از عطر و طعم!

جایگزین پیاز در غذاها چیست؟

در مطالب بالا کم و بیش جایگزین پیاز در غذاها را معرفی کردیم. در ادامه نیز لیستی از ادویه ها و مواد جایگزین پیاز در غذا را آورده ایم:

جایگزین پیاز در خورشت ها

پیاز تفت داده شده از جمله عناصر مهم خورشت های معروف از جمله قرمه سبزی ، قیمه و خورشت بادمجان هستند. بیشتر آشپزها می گویند صرفا برای طعم و دریافت بوی بد گوشت یا مرغ پیاز را به خورشت ها اضافه می نمایند.

جالب است بدانید که چند حبه سیر درسته دقیقا می تواند همان کار پیاز را در دریافت بوی بد گوشت یا مرغ در خورشت ها داشته باشد.

اگر کسی به سیر حساسیت دارد یا از آن متنفر است ، آشپزها می توانند هنگامی که خورشت جا افتاد سیر ها را از درون خورشت خارج نمایند ، به این ترتیب هم غذا طعم گرفته و هم گوشت و مرغ در خلال پخته شدن بوی مطبوعی پیدا می نماید.

جایگزین پیاز در غذاهای مرغی

در پختن مرغ پیاز جزء طعم دهنده های اصلی است. اما جالب است بدانید که استفاده از پیاز ضرورت چندانی ندارد و استفاده از جعفری، پوست لیموترش یا پرتقال و فلفل سبز دلمه ای به تنهایی برای طعم و مزه غذا کفایت می نماید. بنابراین با حذف پیاز نه تنها خللی در مواد مغذی مرغ شکم پر ایجاد نمی گردد، بلکه طعم و خاصیت غذا هم حفظ می گردد.

سخن آخر

پیاز در اغلب غذا های ایرانی رکن اصلی و یکی از اجزای مهمی به شمار می رود که حذف آن طعم و مزه غذا را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. اهمیت وجود پیاز در غذا های گوشتی دو چندان می گردد، زیرا تنها عامل بر طرف نماینده بوی نامطبوع گوشت استفاده از پیاز در غذاست. اما این غذاهایی که هم در این مطلب آمد به حد کافی لذیذ و خوشمزه و راهگشای مواقع اورژانسی است.

شما چه غذاهایی سراغ دارید که به پیاز احتیاجی ندارند؟ در پایین همین صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین انواع غذا با سیب زمینی، انواع غذا با مرغ و انواع غذا با گوشت چرخکرده را نیز در انیزه بخوانید برای روزهایی که نمیدانید چه بپزید!

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز و معرفی جایگزین پیاز در غذاها" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز و معرفی جایگزین پیاز در غذاها" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع غذا بدون پیاز و معرفی جایگزین پیاز در غذاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید