عبدالملکی: حقوق بازنشستگان مهمترین مسئله وزارت کار است ، قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال اصلاح است

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین مسئله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در زمان مقرر است.

عبدالملکی: حقوق بازنشستگان مهمترین مسئله وزارت کار است ، قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال اصلاح است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ طراحی من، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: مهمترین مسئله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در زمان مقرر است

وی با اعلام این خبر اظهار کرد: مقامات دولت قبل اعلام می کردند که دولت سیزدهم با شرایط مالی کنونی امکان پرداخت حقوق ها را نخواهد داشت در حالی که تا به امروز حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است.

عبدالملکی اندازه پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق های بازنشستگی کشور را حدود 70 درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی بیان نمود و بیان نمود: پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می گردد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن 400 هزار کارگر ساختمانی نو بیمه می شوند.

عبدالملکی در ادامه از اختصاص 100 میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه 200 تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان اطلاع داد و گفت: علاوه بر این یک هزار و 700 متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می گیرند.

وی بعلاوه از اختصاص سهمیه احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل اطلاع داد و گفت: تا به امروز 700 نفر ثبت نام نموده اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت نام مشمول این طرح خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواهان حل مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

وی بعلاوه برطرف مشکل سرمایه گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و افزود: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده معین تکلیف گردد و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تایید نگردد، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح هایی را جایگزین این دو طرح نموده و باهمان اندازه اشتغال تا دو ماه آینده طرح نو آغاز گردد.

در جلسه شورای اداری استان اردبیل طرح های حمایتی و سرمایه گذاری و امور اجتماعی استان اردبیل با موضوع مسائل و مسائل شهرستان گرمی و انگوت با حضوررئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و استاندار اردبیل آنالیز شده و پیشنهادات اجرایی به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عبدالملکی: حقوق بازنشستگان مهمترین مسئله وزارت کار است ، قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال اصلاح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: حقوق بازنشستگان مهمترین مسئله وزارت کار است ، قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال اصلاح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید