عضویت 400 نفر در انجمن های میراث فرهنگی ایلام

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/ایلام مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: حفاظت از آثار تاریخی ایلام نیازمند امکانات و نیروی انسانی متناسب است.

عضویت 400 نفر در انجمن های میراث فرهنگی ایلام

عبدالمالک شنبه زاده در گفت وگو با وبلاگ طراحی من، با بیان اینکه اصلی ترین و در عین حال سخت ترین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی است، اظهار کرد: امکانات و نیروی انسانی موجود متناسب با احتیاج حفاظت از آثار تاریخی، طبیعی و باستانی این استان نیست.

وی با بیان اینکه یک هزار و 500 اثر تاریخی در استان وجود دارد در حالی که در 9 شهرستان استان هر کدام تنها یک نیروی حفاظتی و در مرکز استان نیز چهار نیرو دارد، اضافه کرد: علاوه بر این پراکندگی آثار تاریخی و قرار دریافت بعضی آثار در مناطق سخت گذر استان کار حفاظت را مشکل نموده بنابراین در این زمینه احتیاجمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

شنبه زاده تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را از راهکارهای مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان اعلام و مطرح نمود: تا به امروز هفت انجمن با حدود 400 عضو در این استان تشکیل شده که همکاری بسیار خوبی با میراث فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه اهمیت حفاظت از آثار تاریخی باید وارد مقوله فرهنگ سازی گردد، گفت: جلب مشارکت مردم در حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان احتیاجمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارها برای تبیین اهمیت آثار تاریخی آموزش و اطلاع رسانی است، اضافه کرد: رسانه ها در این زمینه نقش بسیار موثری دارند.

شنبه زاده تاکید نمود: گستردگی و غنای میراث فرهنگی به حدی است که حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی به تنهایی از عهده یک اداره و نهاد بر نمی آید و برای حراست از این میراث های ارزشمند ضروری است که همه مردم همکاری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان به تفاهم نامه سه جانبه بین میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی استان اشاره نمود و اضافه کرد: یگان های حفاظت این سه نهاد با یکدیگر همکاری و مشارکت دارند و نیروها و امکانات موجود بطور مشترک بکارگیری می گردد.

722 اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عضویت 400 نفر در انجمن های میراث فرهنگی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت 400 نفر در انجمن های میراث فرهنگی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید