قدم های جدید هند و پاکستان در جهت تنش زدایی

به گزارش وبلاگ طراحی من، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با پیغام تبریک نارندرا مودی نخست وزیر هند به مناسبت روز ملی پاکستان و استقبال عمران خان از پیغام همتای هندی خود و اعلام آمادگی برای بهبودی روابط دوجانبه، تحولی جدید در روابط تنش آلود دو کشور رقم خورد.

قدم های جدید هند و پاکستان در جهت تنش زدایی

به گزارش وبلاگ طراحی من و نقل از رسانه های دولتی پاکستان، عمران خان آدینه شب از دریافت پیغام تبریک روز ملی پاکستان از سوی همتای هندی خود اطلاع داد و گفت: نارندرا مودی برای مردم پاکستان آرزوی موفقیت و سربلندی نموده است.

وی اضافه کرد: نخست وزیر هند تاکید نموده است که اکنون وقت آن رسیده که مردم شبه قاره در کنار هم و در فضایی عاری از خشونت و ترور، برای یک منطقه دموکراتیک، صلح آمیز و مرفه کوشش نمایند.

عمران خان در پیغام توییتری خود با استقبال از سخنان نخست وزیر هند، گفت: پاکستان نیز خواستار گفت وگوهای جامع با هند برای حل تمامی مسائل از جمله مناقشه کشمیر است.

وی اضافه کرد: برای صلح و رفاه مردم دو کشور احتیاج به برقراری رابطه جدید میان پاکستان و هند است.

پس از درگیری های نظامی پاکستان و هند در روزهای هفتم و هشتم اسفندماه گذشته، در مراحل اولیه هیچ اقدامی از سوی دو کشور برای تنش زدایی صورت نگرفت البته دولت عمران خان یک خلبان هندی بازداشت شده در جریان رویارویی نظامی میان دو کشور، را آزاد کرد.

پس از آن دو کشور تصمیم گرفتند که سفیران یکدیگر را به محل ماموریتشان بازگردانند. علاوه بر این هیات های کارشناسی پاکستان و هند اخیرا برای نهایی کردن تاسیس گذرگاه جدید مرزی معبد کرتارپور، در نطقه صفر مرزی دو کشور دیدار کردند.

اکنون با تبادل پیغام میان نخست وزیران پاکستان و هند، تحولی جدید در روابط دو کشور رقم خورد و به نظر می رسد اسلام آباد و دهلی نو به دنبال برداشتن گام های جدید در جهت تنش زدایی هستند.

شبک**آساق*274**1708

منبع: ایرنا

به "قدم های جدید هند و پاکستان در جهت تنش زدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم های جدید هند و پاکستان در جهت تنش زدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید