متوسط طول عمر شهروندان ازبکستان افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس شورای هماهنگی فعالیت سازمان های مستقل ازبکستان گفت: طول عمر شهروندان در این کشور از 67 سال به 73.5 سال افزایش یافته است.

متوسط طول عمر شهروندان ازبکستان افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار وبلاگ طراحی من در تاشکند، شوکت جولان اف رئیس شورای هماهنگی فعالیت سازمان های مستقل ازبکستان در نشست مطبوعاتی مبنی بر نقش محله یعنی نهادهای محلی در حل و فصل مسائل مردم گفت: طول عمر شهروندان در ازبکستان از 67 سال تا 73.5 سال از جمله مردان از 66 سال تا 71 سال و زنان از 70 سال تا 75.8 سال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ازبکستان از لحاظ طول عمر در آسیای مرکزی در مقام اول واقع شده است و هم اکنون این کشور در زمینه بهبود سلامتی و افزایش طول عمر شهروندان خود اقدامات لازم را انجام می دهد.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت سازمان های مستقل ازبکستان گفت: دولت این کشور همچنین نظریه پیری سالم و موفقیت آمیز مبنی بر افزایش طول عمر شهروندان مسن به وسیله افزایش حس مسئولیت شخصی آنها برای سبک زندگی سالم و حفظ سلامتی تنظیم می نماید.

وی اعلام کرد: همچنین وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه در بین سالمندان با هدف آنالیز مسائل شخصی، شرایط زندگی، تعداد و کیفیت فعالیت کارمندان خدمات پزشکی- اجتماعی نظرسنجی های اجتماعی انجام می دهند.

جولان اف ادامه داد: نتایج این نظرسنجی ها در ارزیابی امکانات مالی کشور برای افزایش سطح حمایت اجتماعی سالمندان، حل و فصل مسایل آنان و همچنین تشخیص و ارایه تغییرات مورد احتیاج به قوانین موجود در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت سازمان های مستقل ازبکستان در انتها تاکید نمود: در مجموع، افزایش بیش از پیش سطح حمایت اجتماعی، تشدید توجه و مراقبت، بهبود شرایط زندگی، تامین زندگی فعال و شایسته سالمندان در اولویت سیاست این جمهوری واقع شده است.

هم اکنون جمعیت ازبکستان بر اساس نتایج اول جولای سال 2019 میلادی به 33 میلیون و 520 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "متوسط طول عمر شهروندان ازبکستان افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط طول عمر شهروندان ازبکستان افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید