هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرنگاران/آذربایجان شرقی هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (RINOTEX 2019) طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، رئیس خانه معدن ایران، مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مسئولان استانی در تبریز شروع به کار کرد و تا هفدهم آبان ماه امسال نیز ادامه دارد.

هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز شروع به کار کرد

رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس، بهار دستاوردهای علمی فناوری استان است، گفت: این نمایشگاه در راستای شناسایی مسائل واقعی بخش های مالی و اجرایی کشور و به خاتمه رسیدن و تجاری شدن طرح های فناورانه و نوآورانه برگزار می گردد.

علی جهانگیری از دو برابر شدن ثبت نام طرح های فناورانه در این نمایشگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: 456 طرح فناورانه از 26 استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند که این نشان از ملی شدن نمایشگاه رینوتکس است.

وی متذکر شد: درخواست هایی نیز از کشورهای مختلف خارجی داشتیم که بنا به دلایلی میسر نشد.

وی از برگزاری 30 رویداد فناورانه همایش، سخنرانی و کارگاه آموزشی همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه رینوتکس اطلاع داد.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز از اهدای جوایز به زون های برگزیده در خاتمه نمایشگاه اطلاع داد و گفت: بیش از 100 داور که 40 درصد از آنان از سایر استان ها هستند، در این خصوص داوری می نمایند.

وی با بیان اینکه سال جاری 18 زون تخصصی در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: سال جاری سه زون تخصصی شامل زون فناوری و هوافضا، زون مدیریت شهری و زون فناوری های حوزه معدن نیز در نمایشگاه حضور دارند.

وی اعلام کرد: جهاد دانشگاهی کشور با طراحی سیستمی تحت عنوان سیستم همتا گزینی، فناوری های ثبت نامی را به مشتری های بالقوه ارسال می نماید.

معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی در مورد اثربخشی برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی گفت: اثربخشی این نمایشگاه به طور مستقل توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان اندازه گیری می گردد. در نمایشگاه سال قبل، 14 درصد شرکت نمایندگان پیروز به راه اندازی کسب و کار و هشت درصد پیروز به عقد قرارداد در نمایشگاه شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بستر لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری و نوآوری را فراهم کند، گفت: امیدواریم دولت این جهت را جدی و توان استان ها در این خصوص را جدی تر بگیرد.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری در ربع رشیدی در خاتمه خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با توجه به وضع تحریم ها و تاکید بر ممنوعیت ورود کالاهای خارجی و ارزیابی نیازمندی های ساخت داخل برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید