مرمت بخشی از دیواره های برج و باروی سلجوقی کاشان

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از مرمت بخشی از دیواره های برج و باروی سلجوقیان در شهر کاشان اطلاع داد.

مرمت بخشی از دیواره های برج و باروی سلجوقی کاشان

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان امروز سه شنبه 13 شهریور با اعلام این خبر گفت: مرمت بخشی از دیواره برج و باروی سلجوقیان با اعتباری بالغ بر 600میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و در حال اجرا است.

او تاکید نمود: برج و باروی سلجوقی از بناهای سلطان جلال الدین ملکشاه سلجوقی (455- 485) است که در سمت غرب کاشان متصل به باروی شهر ساخته شده، دارای حصار و باروی ضخیم و معتبر با هشت برج مدور مرتفعی بوده است و آثار و بقایای بجا مانده از آن در نقاط مختلف شهر کاشان مشهود است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان اضافه کرد: برج و باروی این قلعه نقش مؤثری در وضع نبرد و سرنوشت مهاجم و مدافع آن داشته است، از آن جمله در قرن حاضر همزمان با هرج و مرجهای اوایل مشروطه که کاشان قریب به پانزده سال گرفتار تاخت و تاز یاغیان شد، قلعه جلالی نیز شاهد آخرین صحنه های نبرد این ماجرای خونین بود.

جاوری ادامه داد: اجرای داربست فلزی، تراشیدن اندودهای فرسوده بدنه، اجرای گچ و خاک، کف مال بدنه، اجرای اندود کاهگل بدنه، اجرای عملیات موریانه زدایی به روش ایجاد سد شمیایی از اهم اقدامات این پروژه مرمتی است.

مجموعه قلعه جلالی و یخچال های مجاور آن در تاریخ 1335/12/3 به شماره 1350 و همچنین قسمت های باقیمانده از برج و باروی در نقاط مختلف شهر در تاریخ 1355/11/11 به شماره 1357 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند .

منبع: میراث آریا

به "مرمت بخشی از دیواره های برج و باروی سلجوقی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بخشی از دیواره های برج و باروی سلجوقی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید