مکانیزم های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری نوین دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه مکانیزم های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در امور اجرایی و برنامه ریزی کشور وجود ندارد، گفت: بسترهای این موضوع باید از همین امروز از سوی مراکز قانونگذاری و همچنین نظام اجرایی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

مکانیزم های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد

دکتر حجت الله حاج حسینی رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری نوین دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با وبلاگ طراحی من، ضمن اعلام این مطلب به مهم ترین ضرورت مشارکت نخبگان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های اجرایی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: این الگو چارچوبی را برای سیاست های آینده کشور که در مراکز قانونی نظیر مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی اقتصاد و غیره تنظیم می گردد، فراهم می نماید و مراکز قانونگذاری کشور باید با توجه به اسناد تدوین شده در این مرکز سیاست گذاری نمایند. در واقع برای اینکه ما به یک الگوی همه جانبه در کشور دست یابیم، مقام رهبری تاکید کردند که نخبگان کشور، مراکز دانشگاهی، حوزه ها و سایر برای تدوین این سند و انجام رسالت خود مشارکت نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: ضروری است تمامی نخبگان برای دستیابی به یک اجماع در مورد تدوین یک الگوی پایه اسلامی و ایرانی پیشرفت درگیر شوند و تاکید می گردد این افراد به صورت خودجوش و از روی احساس وظیفه در تدوین این سند مشارکت داشته باشند تا بتوانند مسیر راه توسعه و پیشرفت کشور را تا پنجاه سال آینده معین نمایند.

حاج حسینی همچنین اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و حتی موضوعات جدی اعضای مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت این است که چگونه می توانیم سند تدوین شده در این مرکز را به مرحله اجرایی برسانیم تا اسناد تهیه شده در این مرکز به بایگانی تبدیل نشوند. متاسفانه در شرایط فعلی حضور نخبگان در تصمیم گیری ها جدی گرفته نمی گردد و ضروری است اقدامات جدی در زیرمجموعه های لازم برای بکارگیری از نخبگان استفاده گردد و بسترهای لازم برای حضور این افراد فراهم گردد.

عضو چرخه نوآوری مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت در خاتمه اظهار داشت: پایه های لازم برای بکارگیری نخبگان در کشور فراهم نشده است و هنوز وجود این افراد در الگوی پایه چندان شفاف نیست. در حالی که ترسیم افق های دور دست کشور تا پنجاه سال آینده فقط با مشارکت نخبگان بدست می آید، اگرچه هنوز فرصت برای آنالیز مکانیزم های اجرایی اسناد مرکز الگو وجود دارد، اما ضروری است از همین امروز این موضوع از سوی مسئولین جدی گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مکانیزم های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیزم های شفافی برای بکارگیری از نخبگان در جامعه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید