وزیر بهداشت: سال جاری 8 هزار تخت بیمارستانی اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر بهداشت گفت: در سال 99 حدود 8000 تخت جدید به شمار تخت های کشور در مناطق کمتر توسعه یافته اضافه خواهیم کرد که قسمتی از آن مربوط به پروژه سال 99 ما و بخش دیگر مربوط به پویش 2050 است.

وزیر بهداشت: سال جاری 8 هزار تخت بیمارستانی اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح بیمارستان 124 تخت خوابی در شهرستان لامرد استان فارس که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار گردید، گفت: بیمارستانی که با همت مردم شریف این منطقه و یاری خیر عزیز و سایر دوستان امروز افتتاح می گردد یکی از مراکز بسیار مهم و قابل استفاده خواهد بود.

وی اضافه نمود: سال جاری حدود 8000 تخت جدید به شمار تخت های کشور در مناطق کمتر توسعه یافته اضافه خواهیم کرد که قسمتی از آن مربوط به پروژه سال 99 ما و بخش دیگر مربوط به پویش 2050 است که قرار بود در طول 20 هفته تا هفته سلامت هر هفته 50 پروژه را با اولویت نقاط کمتر برخوردار افتتاح کنیم که به دلیل مسائل ناشی از کرونا در اسفندماه بر زمین ماند. سال جاری در پیگیری طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت ها در مناطق کمتر توسعه یافته، توسعه بخش بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه با تشکر از همه همکارانش برای مبارزه با بیماری کرونا، گفت: دستاوردهای بسیار مطلوبی در این زمینه با لطف خداوند، همکاری مردم، جانفشانی کادر درمانی کشور در عرصه بین المللی به دست آمد. به همکاران عزیزم در استان فارس به عنوان یکی از استان های پیروز که هم مرگ ومیر را به حداقل رساندند و هم مدیریت بیماری را به نحو احسن انجام دادند تشکر می کنم.

در ادامه برنامه آیین بهره برداری از طرح های ملی و زیربنایی در استان فارس، دکتر قاسم جانبابایی ـ معاون درمان وزارت بهداشت، بیان نمود: امروز آرزوی چندین ساله مردم شهرستان لامرد برآورده شد. با توجه به موقعیت شهر لامرد خوشبختانه از سال 93 با همت خیر بزرگی به نام حاج حیدر کار ساخت بیمارستان شروع شده است و با کوشش همکاران ما در وزارتخانه این پروژه تکمیل و تجهیز شده است و بالغ بر 140 میلیارد تومان هزینه اتمام پروژه برآورد می گردد.

وی اضافه نمود: این بیمارستان 124 تخت خوابی با بخش های تشخیصی، MRI، جراحی، اطفال و بخش های ویژه در ساختمانی نو شروع به کار خواهد نمود. این بیمارستان اولین بیمارستان از آن 48 بیمارستانی است که قرار است با همت دولت و وزیر افتتاح گردد.

وی در مورد افتخارات استان فارس در مقابله با کرونا، اظهار کرد: کرونا به ما ثابت کرد هیچ کشوری از ما جلوتر نیست. یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران ساخت شبکه بهداشتی است که پس از انقلاب شروع شد و این ساختار آن چیزی است که امروز به داد مردم رسیده است. توسعه و تقویت زیرساخت شبکه در طرح تحول سلامت که به آن تاکید می شد در این دولت تحقق یافته و آنچه که جهان امروز با آن به صورت مشکل روبرو است نداشتن شبکه بهداشتی است. استان فارس تا به امروز توانسته بالای 30هزار مورد مشکوک به کرونا را با استفاده از ظرفیت نظام شبکه شناسایی کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر بهداشت: سال جاری 8 هزار تخت بیمارستانی اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: سال جاری 8 هزار تخت بیمارستانی اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید