شرایط سیاه کرونا در گلستان و شایعه عجیب

به گزارش وبلاگ طراحی من، استان گلستان در شرایط سیاه کرونا قرار گرفته است و تمام تخت های بیمارستان ها پر شده اند. در حالی که در امام زاده عبدالله گرگان پیش از زمان شیوع کرونا به طور میانه روزانه 4 تا 5 جنازه دفن می شد، این تعداد امروز به 25 تن رسیده است. معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم از روزانه مرگ بیش از 40 تن در این استان اطلاع داد.

شرایط سیاه کرونا در گلستان و شایعه عجیب

فرماندار گرگان با اشاره به شرایط بحرانی کرونایی در گرگان، به ایسنا گفت: در حال حاضر 651 بیمار کرونایی در بیمارستان های گرگان بستری و بیش از 300 بیمار هم به صورت سرپایی تحت درمان هستند.

او با اشاره به پر شدن ظرفیت بیمارستان شهید صیاد شیرازی، اضافه نمود: از یک هفته گذشته هتل ورزش به بیمارستان صحرایی تبدیل شده و بعضی از بیماران که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار دارند، به آنجا مراجعه می نمایند.

فرماندار گرگان بیان نمود: در این روزها به طور میانه 25 جنازه در امام زاده عبدالله دفن می گردد، این در حالی است که این آمار تا پیش از شیوع کرونا، 4 تا 5 نفر بوده است. بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر حدود 10 تن از این افراد با کرونا مثبت در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند و در واقع مابقی مرگ ومیرها به دلیل عوارض ناشی از کرونا در افراد دارای بیماری زمینه ای رخ می دهد.

حمیدی در ادامه در مورد محدودیت های کرونایی، گفت: با توجه به شرایط معیشتی جامعه، در حال حاضر با اصناف به خاطر باز بودن مغازه برخورد صورت نمی گیرد اما با مغازه دارانی که پروتکل های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک را رعایت نمی نمایند، برخورد می کنیم.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم درباره شرایط دومین شهر استان گلستان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان ها پر است و ناچارا بیماران نو در راهرو بیمارستان ها بستری می شوند. میانگین فوتی های روزانه کرونا در این شهرستان به 10 تن رسیده است.

مرگ 40 تن در یک روز بر اثر کرونا

بعلاوه ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با بیان اینکه اوضاع اصلاً خوب نیست و عبور از این شرایط نیازمند همکاری مردم است، گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که با در نظر گرفتن 10 برابر این تعداد بیمار در خانه ها، شرایط خوبی نداریم.

او با اشاره به اینکه موارد ابتلا خانوادگی است، اضافه نمود: مواردی در استان داشتیم که در یک خانواده دو تا سه نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه متأسفانه اندازه مرگ های ما در طول یک شبانه روز به 40 تن رسیده است، توضیح داد: وضع الان ما به مراتب بدتر از اسفندماه سال 98 است درحالی که الان نسبت به آن موقع تجربیات ما نسبت به این بیماری خیلی بیشتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید نمود هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم.

تکذیب شایعه عجیب

در همین حال در کانال های محلی استان گلستان شایعه ای عجیب در حال دست به دست شدن است. براساس این شایعه پزشکان گرگانی با کالبدشکافی چهار بیمار کرونایی کشف نموده اند که اساسا منشا این بیماری ویروس نیست بلکه یک نوع باکتری است و نهایتا تجویزی از دو نوع دارو را اعلام نموده و مدعی شده است که با این تجویز چهارده هزا بیمار کرونایی در استان بهبود پیدا نموده اند!

در این شایعه مستندات سازمان بهداشت جهانی زیر سوال رفته است و تجویزی از انواع میوه و غذا هم برای پیشگیری از بیماری ارائه شده است.

این شایعه آنقدر داغ شده است که دانشگاه علوم پزشکی استان به آن واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که انتشار اخباری مبنی بر کشف راز مرگ بیماران کرونایی به وسیله یک پزشک این استان از اساس کذب بوده و از سوی منابع علمی تکذیب می گردد

علی متکی در گزارشی به رسانه ها اظهار کرد: در این خبر یک پزشک گلستانی ادعا نموده که عامل شیوع کرونا یک باکتری است و علل مرگ و میر بیماران، تشخیص اشتباه عامل بیماری است.

او اضافه نمود: پزشکی که در این خبر از آن نام برده شده در استان گلستان وجود خارجی ندارد.

متکی با تاسف از درج این گونه اخبار نادرست در شرایط حساس کرونایی اضافه نمود که انتشار این گونه شایعات بسیار مخرب بوده و ممکن است منجر به سردرگمی مردم گردد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست اخبار مربوط به کرونا را فقط از منابع رسمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و هم رسانه های معتبر دنبال نموده و به شایعات توجه ننمایند.

بعلاوه دکتر تبرایی متخصص ویروس شناسی و رئیس انجمن ویروس شناسی کشور درباره این شایعه به خبرگزاری صداوسیما گفت: این شایعات ادامه و تکرار شایعات پارسال با نام و اسم کشورهای دیگر است و بارها تکذیب شده و ما هم از اساس آن را تکذیب می کنیم.

تبرایی اضافه نمود: برای شناسایی بیماری راه های علمی زیادی وجود دارد که کالبد شکافی یکی از راه های کوچک موجود است و راه های بسیار پیشرفته تری وجود دارد.

او تاکید نمود: متن شایعه نشان می دهد که نویسنده هیچ آگاهی از ساختار وزارت بهداشت ندارد و شخصی که به اسم دکتر در انتهای متن از وی نام برده در گرگان وجود خارجی ندارد.

منبع: فرارو

به "شرایط سیاه کرونا در گلستان و شایعه عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سیاه کرونا در گلستان و شایعه عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید