کرونا هنوز تمام نشده است مراقب باشید

به گزارش وبلاگ طراحی من، مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است و این عادی انگاری ها می تواند سبب شیوع سویه جدیدی از این ویروس گردد.

کرونا هنوز تمام نشده است مراقب باشید

خانم خیاط زاده در مورد آخرین شرایط کرونایی استان آذربایجان شرقی گفت: شرایط کرونایی استان بهتر شده و موارد فوتی پایین تر آمده و میانگین آن روزانه کمتر از پنج نفر است.

اندازه بستری های کرونایی کمتر شده و میانگین به زیر 50 نفر در روز رسیده است بعلاوه تعداد نمونه های مثبت نیز کمتر شده و حدود یک پنجم آن ها مثبت می گردد.

شرایط کرونایی در کل کشور بهبود یافته است و اکنون هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد اسکو و بناب آبی و بقیه زرد شده اند و چهار شهرستان نیز نارنجی هستند.

اگر چنانچه سویه جدیدی از ویروس کرونا ایجاد نگردد و مسافرت ها، دید و بازدیدها، مراسم عید نوروز و رعایت ضوابط بهداشتی و عادی انگاری ها تاثیری نگذارند این فرایند بسیار عالی است اما در غیر اینصورت شاید شرایط روبه وخامت رود.

همیشه در تمامی سویه ها بعد از اوج گیری، افت بیماری اتفاق می افتاد و مجدداً به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و عادی انگاری ها ویروس دوباره اوج می گیرد.

این ویروس با تماس نزدیک اوج می گیرد که این عادی انگاری ها می تواند سبب ورود موج جدیدی از ویروس می گردد.

تا به امروز 89 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دوز اول، 82.5 درصد دوز دوم و 50 درصد دوز سوم را تزریق نموده اند و اندازه تزریق واکسن در بچه ها 12 تا 17 سال بالای 90 درصد، اما در بچه ها پنج تا 12 سال 37 درصد است که شرایط خوبی نیست.

مشکل اصلی ما واکسیناسیون بچه ها پنج تا 12 ساله است که باوجود بازگشایی مدارس، خانواده ها همچنان مقاومت می نمایند.

به افرادی که دوز سوم واکسن کرونای خود را تکمیل ننموده اند توصیه می کنیم، حتما تزریق نمایند چراکه در موج ششم افرادی که هر سه دوز خود را تزریق نموده بودند، مبتلا نشده یا سرپایی بیماری را سپری کردند.

وبلاگ طراحی من آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا هنوز تمام نشده است مراقب باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا هنوز تمام نشده است مراقب باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید