گره مسائل بلوار شهدای فردیس باز می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، زهرا اشرف زاده- البرز- خبرنگار: بلوار شهدا اصلی ترین خیابان فردیس است که وجود مراکز خرید متعدد در آن باعث شده این بلوار روزبه روز شلوغ تر گردد.

گره مسائل بلوار شهدای فردیس باز می گردد

ویترین رنگارنگ مغازه ها و مجتمع های تجاری که عمده آنها فروشگاه های عرضه پوشاک هستند باعث شده بسیاری از مردم حتی از مناطق مختلف کرج برای خرید و یا خیابان گردی به این منطقه بیایند و ساعاتی را سپری نمایند. اما همین شلوغی در کنار کم بودن امکانات مسائلی را به وجود می آورد که گلایه شهروندان و کسبه را به دنبال دارد.

  • سد معبر مغازه داران

یکی از شهروندان با بیان این که بلوار شهدا اصلی ترین خیابان فردیس است، به مسائل آن اشاره می نماید و می گوید: این بلوار همواره به خصوص عصرها بسیار شلوغ است و کم بودن عرض خیابان مسائل ترافیکی بسیاری ایجاد می نماید. سارا کیانی می افزاید: از طرفی در پیاده روها هم به دلیل سد معبر تردد بسیار سخت است. البته با ساماندهی دستفروشان مشکل تا حدود زیادی حل شده، اما مغازه دارها وسایل خود را در پیاده رو می گذارند که این موضوع باعث ناراحتی مردم می شود.

  • لزوم زیباسازی منطقه

یکی از کسبه این خیابان می گوید: با وجود این که بلوار شهدا یک مرکز تجاری مهم است، انتظار می رود مسئولان شهری رسیدگی بیشتری به آن داشته باشند. مسعود آقاحسینی ادامه می دهد: وجود حیوانات موذی به خصوص موش در جوی ها مشکل همیشگی اهالی است که بارها به شهرداری گفته ایم تا چاره ای برای آن بیندیشد، چراکه هر روز تعداد آنها بیشتر می شود. وی می افزاید: یکی دیگر از درخواست های ما از شهرداری زیبایی بصری منطقه است. میدان ها، پیاده روها و خیابان ها می توانند با یک فضاسازی زیبا و مبلمان شهری خوب فضای آرامش بخشی برای شهروندان به وجود آورند.

  • بهسازی آسفالت بلوار

یکی از رانندگان تاکسی خط فردیس- کرج با اشاره به لزوم بهسازی آسفالت می گوید: شلوغی بلوار شهدا برای رانندگان تاکسی که باید ساعت ها در ترافیک آن بمانند و جهت 20دقیقه ای را یک ساعته طی نمایند، بسیار سخت است. حسین کاظم نژاد می افزاید: شهرداری باید هر چند وقت یک بار آسفالت خیابان را بهسازی کند تا حداقل خودروها کمتر دچار استهلاک شوند.

  • حذف جدول های نهری

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس از حذف جداول نهری بلوار شهدای فردیس خبر می دهد و می گوید: تمام جدول ها به کانیو تبدیل خواهند شد که اکنون فاز اول این طرح در لاین شرقی بلوار شهدا از فلکه اول تا کانال به طول هزار متر در حال اجرا است. سیدحمید یعقوبی می افزاید: با ساخت کانیوها، 60 تا 70 سانتی متر به عرض بلوار شهدا اضافه می شود که تردد خودروها نیز آسان تر خواهد شد. وی با اشاره به حل مشکل حیوانات موذی ادامه می دهد: با حذف جداول نهری، منابع غذایی حیوانات موذی نیز حذف می شوند و این موضوع به کاهش حیوانات موذی یاری بسیاری نموده و کاهش خطرات زیست محیطی را به همراه خواهد داشت. یعقوبی با بیان این که شهرداری به دنبال حل مشکل معلولان و جانبازان برای تردد است می گوید: این افراد برای تردد در بلوار شهدای فردیس با مشکل مواجهند. به همین دلیل مناسب سازی معابر در حال اجرا است که تردد معلولان نیز به سهولت انجام شود.

  • رفع سد معبر

شهرداری منطقه یک فردیس با اشاره به اجرای عملیات آسفالت بلوار اصلی شهدای فردیس می گوید: بعد از اتمام تراش آسفالت، روکش از سه راه حافظیه تا فلکه دوم اجرا شده است. بعد از فلکه دوم نیمه دوم کار آغاز می شود که تا فلکه پنجم ادامه دارد. شهرام وارسته در رابطه با حل مشکل سد معبر در این بلوار می افزاید: طبق تبصره 2 ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع و جمع آوری سد معبر برای حفاظت و حراست از معابر عمومی به عنوان حق همه شهروندان و جلوگیری از بی انضباطی و هرج ومرج در معابر شهری صورت می گیرد که از جمله وظایف شهرداری ها محسوب می شود. وی اضافه می نماید: در امسال50 اخطاریه سد معبری صادر و عملیات رفع و جلوگیری از آن در منطقه اجرا شده است که شامل رفع و جلوگیری از سد معبر سیار، سد معبر بساط گستر، سد معبر دستفروش و سد معبر صنفی می شود.

وارسته ادامه می دهد: علاوه بر انجام عملیات جمع آوری و انتقال متکدیان و کارتن خواب ها از منطقه، نیروهای سد معبر اداره خدمات شهری شهرداری منطقه یک در امسال به رفع سد معبر بیش از 60 مورد تخلف توسط کسبه و دستفروشان اقدام کردند. شهردار منطقه یک فردیس با اشاره به جمع آوری بیش از 400 مورد اجناس کسبه ای که در معابر شهری منطقه سد معبر نموده اند، می افزاید: جمع آوری و انتقال بیش از 5 مورد خودرو فرسوده، 700 مورد تابلوی غیرمجاز و سازه های فلزی نازیبا از منطقه، صدور و ابلاغ 35 مورد اخطاریه قضایی و معرفی به شورای حل اختلاف و 40 مورد صدور اخطاریه کتبی به اصناف متخلف از دیگر اقدامات شهرداری منطقه در امسال بوده است. وارسته می گوید: شهروندان قانونمدار می توانند سد معبر توسط بساط گستران، دستفروشان و صنوف را به سامانه 137 گزارش دهند.

  • زیباسازی میادین فردیس

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس با اشاره به این که بلوار شهدای فردیس از پرترددترین معابر این شهر به شمار می رود، توجه به زیباسازی میادین این بلوار را مهم می داند و می گوید: بلوار شهدای فردیس به عنوان یک مرکز تجاری در استان مطرح شده است که با توجه به این موضوع اصلاح و بازسازی معابر و میادین بلوار شهدا در دستور کار مدیریت شهری فردیس قرار گرفته است. علی خوشگرد از نصب المان و نورپردازی در میادین بلوار شهدای فردیس خبر می دهد و می افزاید: گلکاری و ساخت فضای سبز در معابر فردیس در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

  • روند صعودی جذب درآمدها در شهرداری فردیس

یکی از مهم ترین مسائلی که در توسعه شهر نقش دارد، افزایش درآمد شهرداری هاست که موجب عمران و آبادی شهر می شود. افزایش درآمد باعث می شود برنامه ریزی ها، ارائه خدمات، انجام فعالیت های عمرانی و خدماتی به نحو موثرتری انجام شود و این مهم رضایت هر چه بیشتر شهروندان را نیز به دنبال دارد. به گزارش وبلاگ طراحی من، سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به افزایش درآمد این منطقه می گوید: با جذب درآمد حدودا 32 میلیارد تومانی از ابتدای سال، شهرداری منطقه یک نسبت به ماه های مشابه سال گذشته روند صعودی جذب درآمد داشته است.

مسعود نجفی با تاکید بر پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان اضافه می نماید: قبوض عوارض شهرداری در فردیس توزیع شده که شامل 4 دسته عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند مسکونی، بهای خدمات پسماند غیرمسکونی و عوارض کسب و پیشه هستند. بهای خدمات مدیریت پسماند در حوزه پسماند صرف مدیریت، جمع آوری و دفع پسماند می شود و در حوزه نوسازی صرف 90 درصد از برنامه های عمران توسعه شهر مانند احداث پل ها و پارک می شوند.

وی ادامه می دهد: پرداخت قبوض یک نوع مشارکت شهروندان در اداره شهر به شمار می رود و در حوزه پسماند باعث می شود بتوانیم پسماند را از شهر جمع آوری و دفع کنیم که سلامت شهروندان و بهبود محیط زیست را در پی دارد. در نوسازی هم همین اتفاق می افتد؛ بسیاری از مسائل شهری مانند آلودگی و ترافیک رفع می شوند. در واقع یک چرخه سالم است که نتایج آن مستقیما به خود شهروندان بازمی شود. نجفی می افزاید: همزمان با اتمام توزیع فیش ها، مالکانی که بنا به هر دلیلی فیش عوارض به دست آنها نرسیده است می توانند همراه با اسناد و مدارک مالکیت به واحد درآمد و نوسازی منطقه مراجعه و پس از دریافت فیش خود اقدام به پرداخت به موقع آن نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "گره مسائل بلوار شهدای فردیس باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره مسائل بلوار شهدای فردیس باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید