یک عکس و هزار حرف!

به گزارش وبلاگ طراحی من، در حاشیه نشست گروه بیست در ایتالیا، توجه ویژه ای به حضور رهبران فرانسه و استرالیا شد که به تازگی درگیر مناقشه زیردریایی ها شده اند. فاصله دور و بی توجهی آنها به یکدیگر حین عکس دسته جمعی هم از چشم رسانه ها دور نماند.

یک عکس و هزار حرف!

به نوشته روزنامه گاردین، با توجه به تلاطمی که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در شروع فصل حضور کوتاه خود در رم با آن روبرو شد، تمام چشم ها به عکس خانوادگی روز شنبه در نشست جی20 بود؛ سنتی که در آن رهبران در کنار هم برای روز اول این رویداد عکس می گیرند.

روزنامه نگاران حاضر در نشست رم که در حال تماشای زنده از مرکز رسانه ای جی20 بودند، دیدند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا احوالپرسی گرمی کردند. در طرف دیگر، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا قرار داشت که بر سر جنجال قرارداد زیردریایی ها خشم فرانسه را برانگیخته است.

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا ضمناً حضورش در برابر دوربین های تلویزیونی به ماکرون گفت که این تلقی را داشته که فرانسه از قصد استرالیا برای لغو قرارداد 90 میلیارد دلاری خرید زیردریایی با گروه نیروی دریایی فرانسه مدت ها قبل از علنی شدن پیمان سه جانبه آکوس با موضوع تامین زیردریایی ها با موتور هسته ای برای استرالیا، آگاه بوده است.

در سکوی عکاسی روز شنبه، در طرفی که نخست وزیر استرالیا قرار داشت، صحبت و خنده چندانی رویت نشد. آنجا خیلی آرام بود. بعلاوه هیچگونه تماس اتفاقی با بایدن که احتمالا او را سرزنش نموده یا ماکرون که قطعا از او گلایه نموده است، دیده نشد. دست کم هیچ تماسی حین گردهمایی علنی وجود نداشت.

اما دفتر موریسون تاکید دارد که اوضاع در محفل خصوصی فرق داشت. یک سخنگوی دولت استرالیا گفت که موریسون پیش از حضور همه برای گرفتن عکس یادگاری، با ماکرون در سالن استراحت رهبران احوالپرسی نموده بود.

پس از آن وبلاگ طراحی من از نخست وزیر استرالیا پرسیدند که در تماس خصوصی به رئیس جمهوری فرانسه چه گفته است و او پاسخ داد: گفتم روز بخیر.

موریسون شرح داد که ماکرون با شخص دیگری صحبت می کرد و او رفت و دستش را روی شانه رئیس جمهوری فرانسه گذاشت. به گفته او، ماکرون به نظر مسرور می آمد. تصادفاً عکاس رسمی نخست وزیر برای ثبت این لحظه جادویی آماده بود. تصاویر آن هم برای اثبات موضوع در اختیار وبلاگ طراحی من نهاده شد.

عکاس موریسون بعلاوه تصاویری از این نخست وزیر در کنار دیگر رهبران گرفت. تصاویری از لبخند زدن او به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و لبخند زدن به نارندرا مودی، نخست وزیر هند. بعلاوه یک دسته عکس از لبخند زدن او به بایدن منتشر شد!

در ادامه، یک سری تصویر هم از موریسون و ماکرون منتشر شد که چندان محبت آمیز به نظر نمی رسد. این احتمال وجود دارد که لبخند رئیس جمهوری فرانسه پشت ماسک صورتش پنهان شده باشد. اما اگر ماکرون در حال لبخند زدن بوده، باید گفت که این لبخند به چشمان او نرسیده بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "یک عکس و هزار حرف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عکس و هزار حرف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید