10 محصول عجیب سامسونگ که نمی دانستید وجود دارند

به گزارش وبلاگ طراحی من، وقتی صحبت از لوازم الکترونیکی باشد، سامسونگ یکی از آن برندهایی است که ناخودآگاه وارد بحث می گردد. درک دلیلش هم سخت نیست؛ سامسونگ عملا همه چیز می سازد.

10 محصول عجیب سامسونگ که نمی دانستید وجود دارند

ماشین لباسشویی، تلویزیون، پرینتر، جاروبرقی و فلش های USB تنها چند نمونه از هزاران خروجی مختلف سامسونگ هستند و اصلا احتیاجی به اشاره به واحد موبایل و اپلیکیشن سامسونگ هم نیست. اما این محصولات را فراموش کنید. اگر کمی بیشتر درباره سامسونگ خوانده باشید می دانید که این کمپانی کره ای چیزهایی بسیار نامتعارف هم می سازد و اگر نخوانده باشید، قرار است حسابی از این محصولات عجیب سامسونگ غافلگیر شوید.

1. موتور بالگرد

بیایید کار را مستقیما با یکی از غیر منتظره ترین محصولات عجیب سامسونگ آغاز کنیم. اگر فکر می کنید موبایل های سری گلکسی و گلکسی نوت یک دستاورد فنی واقعی هستند، باید بدانید که سامسونگ برای سالیان متمادی در حال ساخت بالگرد هم بوده است. البته آن ها ساخت بالگردهای کامل را از سال 1999 میلادی متوقف نموده اند و اکنون فقط بعضی قطعات آن ها را می سازند؛ چیزهایی مانند موتور و توربین. بنابراین در کشور کره جنوبی و به لطف کمپانی Samsung Techwin (یکی از کمپانی های خواهر سامسونگ)، گاهی از اوقات ممکن است پرواز یک بالگرد سامسونگ را در آسمان شاهد باشید.

2. اسلحه

وقتی به سامسونگ فکر می کنیم، چیزهایی مانند تلویزیون، لوازم خانگی، چیپ های نیمه هادی، پرونده های قضایی علیه اپل و شاید موبایل های منفجر شونده به ذهنمان خطور می نماید و قطعا ماشین گان جزء چیزهایی نیست که حتی در مخیله بگنجد. اما جالب است بدانید که سامسونگ برای سالیان طولانی مشغول توسعه سیستم های ماشین گان برای ارتش کره جنوبی بوده است.

این ماشین گان ها یکی از آن سلاح های معمولی که در هر ارتشی یافت می گردد نیست و به هوش مصنوعی مجهز شده تا به صورت اتوماتیک و بدون احتیاج به اپراتور انسانی با دشمنان درگیر گردد. این سلاح که Samsung SGR-A1 نام گرفته، محصول مشترک Samsung Techwin و دانشگاه کره است. روی این سلاح می توانید تکنولوژی هایی نظیر دوربین، فاصله یاب و سیستم تشخیص صدا را بیایید و از سوی دیگر امکان پایش، شناسایی و از بین بردن دشمنان به صورت کاملا اتوماتیک مهیا شده است.

سامسونگ می گوید این سلاح با تصمیم خودش وارد درگیری با دشمنان نمی گردد. در عوض اطلاعات مربوط به شخص متخاصم را در اختیار اپراتور قرار می دهد و بعد انسان پشت سلاح است که راجع به تیراندازی تصمیم می گیرد. این سلاح اکنون در منطقه 250 کیلومتری و غیر نظامی کره استفاده می گردد که برخلاف نامش، اتفاقا یکی از نظامی ترین مناطق دنیا است. تا به حال هیچ گزارشی از کشته شدن کسی با این سلاح به گوش نرسیده است.

3. پارک تفریحی

بله، بزرگترین پارک تفریحی کره جنوبی متعلق به سامسونگ است و ظاهری بسیار دیوانه وار هم دارد. این پارک که Everland نام گرفته، انبوهی از سواری های باحال را در خود جای داده و به چهار منطقه معرکه تقسیم شده است که هرکدام تم مخصوص به خود را دارند. در یک طرف پارک می توانید به سواری هایی با تم جادویی سر بزنید، در طرف دیگر وارد دنیای حیوانات می شوید و در یک گوشه هم می توانید غرب وحشی را اکتشاف کنید. این پارک سالانه 7.3 میلیون بازدیدنماینده به خود جذب می نماید و بنابراین یک کسب وکار جدی و تمام عیار است.

4. کمربند هوشمند

یکی از آخرین محصولات عجیب سامسونگ که البته از جالب ترین ها هم به حساب می آید، کمربند هوشمند این کمپانی است. این کمربند هوشمند که با اولویت دادن به زیبایی ساخته شده، می تواند هرچیزی را پایش کند؛ از تناسب اندام گرفته تا میزان تأثیر غذاها بر دور کمرتان. با این کمربند می توانید دور کمر را اندازه بگیرید، گام هایتان را بشمرید و از عملکرد کلی بدنتان در طول روز باخبر شوید. همچنین این کمربند با انبوهی از رنگ بندی های مختلف عرضه شده و بنابراین لازم نخواهد بود که زیبایی و ست بودن با دیگر لباس هایتان را فدای کارایی کنید.

5. اتومبیل

بگذارید یک چیز را از همین ابتدا روشن کنیم؛ سامسونگ کمپانی مستقل خود که به طراحی و فراوری اتومبیل می پرداخت، یعنی Samsung Motors، را در سال 2000 میلادی به رنو فروخت و اکنون دیگر اتومبیل نمی سازد. پیروز ترین اتومبیل این شرکت Samsung SM5 بود که در سال 1998 میلادی ساخته شد و تا امروز فروشی معادل 680 هزار واحد داشته است. سدان SM5 سامسونگ حسابی در کره جنوبی محبوب است، عمدتا به این خاطر که از گاز مایع یا ال پی جی استفاده می نماید و از نظر هزینه مصرف سوخت، بسیار مقرون به صرفه ظاهر می گردد.

6. بیمارستان

مرکز درمانی سامسونگ را می توان در بخش جنوبی شهر سئول یافت که اساسا یک بیمارستان کامل برای درمان بیماری های مختلف است. این بیمارستان نه تنها به صورت فعالانه در حال یاری به بیماران و درمان آن ها است، بلکه از آن برای تست تکنولوژی های درمانی تازه، پیش از اینکه به صورت گسترده به کار گرفته شوند هم استفاده می گردد. سؤالی که پیش می آید این است که آیا اعضای هیأت رییسه سامسونگ یک روز دور هم جمع شده اند و به این نتیجه رسیده اند که ساخت یک بیمارستان کامل، از ساخت تأسیساتی برای آزمون و خطا با تکنولوژی های تازه بهینه تر است؟

در هر صورت جالب است که سامسونگ در نهایت تصمیم به ساخت بیمارستانی گرفته که اکنون یکی از برجسته ترین مراکز تخصصی درمان سرطان در کره جنوبی به حساب می آید.

7. ماشین های سونوگرافی فراصوت

صحبت از حوزه درمان شد و جالب است بدانید سامسونگ انبوهی از تجهیزات بیمارستانی هم می سازد؛ از جمله یک ماشین سونوگرافی فراصوت. اگر بخواهید نوزادی که هنوز متولد نشده را با سونوگرافی تشخیص دهید، بعید است که توجه چندانی به برند دستگاه فراصوت نشان دهید، اما قطعا تعجب خواهید کرد اگر ببینید که دستگاه کنار دکتر، توسط سامسونگ ساخته شده. در واقع سامسونگ بازیگری مهم در بازار تجهیزات پزشکی است و سی تی اسکنر، اسکنر رادیولوژی و چیزهایی از این دست می سازد. اساسا هرآن چیزی که در یک بیمارستان معمولی یافت می گردد.

8. محصولات زیبایی الکترونیکی

در جریان نمایشگاه های سالانه CES، سامسونگ از تکنولوژی های انقلابی زیادی در صنعت زیبایی رونمایی نموده که حسابی ظاهر ما را دگرگون می نمایند. از آنجایی که سامسونگ پیش تر بازار لوازم خانگی و موبایل های هوشمند را تحت سلطه خود درآورده، اساسا ورودش به دنیای زیبایی دیجیتال هم جای تعجب چندانی ندارد. این محصولات هنوز نهایی نشده اند، اما مفاهیم و ایده هایی جالب دارند.

برای مثال تکنولوژی Lumini سامسونگ می تواند با ثبت تصاویر بسیار با کیفیت و ارسالشان برای یک دیتابیس مراقبت از پوست مبتنی بر الگوریتم های پیچیده، ظهور لک و پیس های بالقوه را روی صورت کاربران تشخیص دهد. از سوی دیگر گجت S-Skin می تواند میزان رطوبت و قرمزی پوست را سنجیده و محصولات ضروری برای مراقبت از پوست را به کاربر پیشنهاد دهد. تمام این محصولات نتیجه زحمات C-Lab است، شرکتی که توسط سامسونگ راه اندازی شده تا کارمندانش بتوانند خلاقیت فنی خود را در حوزه های تازه به کار بگیرند و محصولات نوآورانه بسازند.

9. جایگاه توالت

این یکی، محصول دوست داشتنی ما است! سامسونگ بی شمار جایگاه دیجیتال مخصوص توالت فرنگی فراوری نموده که انبوهی از قابلیت های مختلف مانند شستشوی اتوماتیک، تهویه هوا، گرم کردن نشیمن گاه و خشک کن دارند. باید از سامسونگ تشکر کرد که بهداشت فردی را اینقدر جدی گرفته و محصولی ساخته که تجربه کاربری توالت را دگرگون می نماید!

10. سنسورهای تشخیص حضور

شاید اندکی ترسناک به نظر برسد، اما این یکی از بهترین محصولات عجیب سامسونگ در حوزه لوازم هوشمند خانگی به حساب می آید. با قرار دادن این دستگاه کوچک در جایی مانند اتاق نوزادتان، می توانید تمام رفت و آمدها را پایش کنید. البته که اگر اندکی نسبت به شریک زندگیتان بی اعتماد باشید، این محصول می تواند آن روی زشتش را نشان دهد، بنابراین پیش از نصب کردن آن در نقاط مختلف خانه، حتما موافقت دیگر اعضای خانواده را دریافت کنید.

ناگفته نماند که این تنها سنسور سامسونگ برای منازل نیست و این شرکت کره ای سنسورهای دیگری برای پایش رطوبت یا دما هم ساخته و حتی یک سنسور برای پایش باز و بسته شدن درهای خانه دارد.

  • جعبه گشایی و آنالیز سامسونگ گلکسی واچ 3

منبع: Three.co.uk

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 محصول عجیب سامسونگ که نمی دانستید وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 محصول عجیب سامسونگ که نمی دانستید وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید