4 کاربرد مدرن میلگرد که به ذهنتان هم نرسیده است!

به گزارش وبلاگ طراحی من، رپرتاژآگهی - آیا فکر می کنید میلگرد فقط در ساختمان سازی و صنعت کاربرد دارد؟

4 کاربرد مدرن میلگرد که به ذهنتان هم نرسیده است!

در حال حاضر میلگرد و بعضی از مقاطع فولادی دیگر محدود به کاربردهای سنتی و قدیمی خود نیستند و هنرمندان مختلف از حوزه های متفاوتی مثل طراحی داخلی و مجسمه سازی، آغاز به استفاده از آن ها در آثار خود نموده اند. البته این تنها کاربرد مدرن و جدید میلگرد نیست. کاربردهای دیگر را در این مقاله بخوانید.

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که در این کاربردها، ظاهر مدرن و دوام حرف اول را می زنند و در کنار این موارد، باید فاکتور مهمی مثل قیمت آهن آلات را نیز در نظر گرفت. چرا که گاهی این فاکتور سبب می گردد در بعضی از مکان ها، استفاده از میلگرد به صرفه تر باشد.

1. میلگرد آجدار؛ نماد دکوراسیون داخلی مدرن

اگر به تازگی سری به بعضی از کافه های جدید تهران زده باشید، حتماً تصوراتتان از مبحث دکوراسیون داخلی کمی به هم ریخته است. در این کافه ها دیگر خبری از میز و صندلی های چوبی نبوده و رنگ غالب فضای داخلی کافه، قهوه ای نیست. به جای این المان های قدیمی، صاحبان این کافه ها از بتن و میلگرد استفاده نموده اند و اولین چیزی که با ورود به چشمتان می خورد، فضای صنعتی و سرد، دیوارهای یکدست بتنی و میلگردهایی است که ممکن است برای مدرن تر کردن فضا، از گوشه میزها بیرون زده باشند.

ایده استفاده از میلگرد و سایر مقاطع فولادی در دکوراسیون داخلی، مدت ها است در جهان مورد استقبال قرارگرفته و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. این کاربرد مدرن میلگرد تنها منحصر به فضاهای تجاری نبوده و بعضی از آن برای طراحی داخلی منازل خود نیز استفاده نموده اند. در این منازل مدرن، میلگرد بیشتر به عنوان نرده راه پله استفاده می گردد.

مهم ترین نکته در کاربرد میلگرد در دکوراسیون داخلی، صرفه جویی در هزینه است. استفاده از میلگرد فولادی و مقاوم کردن آن توسط رنگ یا ضدزنگ، در مقایسه با چوب و سایر موادی که استفاده از آن ها در طراحی داخلی مرسوم است، به مراتب هزینه کمتری دارد. با انتخاب میلگردی مثل میلگرد بناب که قیمت مناسبی هم دارد، می توان این هزینه را باز هم کاهش داد.

قیمت میلگرد ظفر بناب نسبت به فراوریکننده هایی مانند ذوب آهن اصفهان و فولاد البرز ایرانیان پایین تر است. علت این اختلاف قیمت، تفاوت در وزن میلگردهای فراوریی و نزدیک بودن وزن آن ها به جدول اشتال است. میلگرد بناب کیفیت قابل قبولی داشته و در 2 نوع A2 و A3 فراوری می گردد.

قیمت میلگرد بناب را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/مجتمع-فولاد-ظفر-بناب/2/view/

2. استفاده از میلگرد در حیاط؛ کاربردی که فکرش را هم نمی کردید!

اگر اهل گل و گیاه هستید و در آپارتمان های کوچک ساکن نیستید، احتمالاً برایتان پیش آمده که به دنبال قلاب مناسب برای آویختن باکس و گلدان های سنگین گل و گیاه به دیوار بالکن یا حیاطتان بگردید. برای این که قلاب مناسبی برای این کار داشته باشید، کافی است بخشی از یک میلگرد دارای سایز مناسب را خم کنید و خیالتان از بابت محکم بودن جای گلدان هایتان راحت گردد.

اگر در باغچه خود سبزیجات و میوه می کارید، میلگردی که سر آن تیز شده و به خوبی در خاک فرو رفته، می تواند پایه مناسبی برای رشد گیاهانی مثل گوجه و انگور باشد. برای این که این گیاهان را از دسترس حیوانات دور نگه دارید، استفاده از میلگرد به صورت شبکه و به عنوان حفاظ، یاری بزرگی به شما خواهد نمود. میلگرد در صورتی که رنگ آمیزی گردد، دوام بیشتری نسبت به چوب دارد و هزینه باغداری شما را کاهش می دهد.

3. ساخت مبلمان فضای باز با میلگرد: ناراحت اما بادوام!

قطعاً صندلی و نیمکتی که با میلگرد ساخته می گردد به اندازه نوع چوبی یا پلاستیکی راحت نیست؛ اما اگر می خواهید مبلمان فضای باز شما بادوام، متفاوت و مدرن باشد، میلگرد گزینه بهتری است. احتمالاً پس از ساخت میز و صندلی فضای باز با میلگرد، مجبور می شوید به سؤالاتی مثل این میز و صندلی ها رو خودت ساختی؟، این میز و صندلی ها رو چطوری ساختی؟ یا میشه برای ما هم از این میز و صندلی ها بسازی؟ پاسخ دهید.

برای ساخت این نوع میز و صندلی، یا باید خودتان فنی و دست به آچار باشید، یا از کسی که در این کار خبره است یاری بگیرید. چرا که نوع آماده آن ها را در بازار به سختی پیدا خواهید کرد. در صورتی که تصمیم گرفتید میز و صندلی تان را با میلگرد بسازید، رعایت نکات ایمنی را برای برشکاری، خم کاری و جوشکاری میلگرد نباید فراموش کنید.

میلگرد مناسب این کار، میلگردی است که علاوه بر استقامت بالا، برای خم کاری نیز مناسب باشد. به عنوان مثال، میلگرد گرید A3 شاهرود، علاوه بر اینکه استقامت بالایی دارد، به روش ترمکس فراوری شده و به همین دلیل، مناسب خم کاری است. قیمت میلگرد شاهرود به صرفه بوده و تنوع سایز بالایی دارد. محصولات فراوریشده کارخانه فولاد شاهرود عبارت اند از:

  1. فراوری میلگرد آجدار سایز 8 میلی متر با استاندارد A2
  2. میلگرد آجدار سایز 10 تا 32 میلی متر با استاندارد A3

4. با میلگرد می توانید آثار هنری مدرن بسازید

آثار هنری پست مدرن دیگر از مواد اولیه قدیمی مثل گچ، سنگ یا چوب ساخته نمی شوند. میلگرد از جمله مواد اولیه جدیدی است که در میان هنرمندان پست مدرن، محبوبیت زیادی دارد. قابلیت فرم دهی بالای بعضی از انواع میلگرد منجر به کسب این محبوبیت شده و آثار هنری متفاوت و انتزاعی زیادی را خلق نموده است.

بعضی از این آثار هنری مدرن را حتی می توانید در فضاهای شهری نیز مشاهده کنید، مثل عکسی که در ابتدای این مقاله می بینید. این مجسمه از ترکیب میلگرد آجدار و بتن ساخته شده و مدتی در ورودی بازارچه خوداشتغالی پارک لاله (واقع در ضلع غربی این پارک) قرار داشت.

نکته ای که برای این کاربرد باید در نظر بگیرید، استفاده از میلگردهای دارای سایز و گرید پایین است، چرا که این میلگردها قابلیت خم کاری بالاتری دارند. اگر میخواهید قیمت روز میلگرد کارخانه های مختلف را بدانید و با مقایسه آن ها خرید کنید پیشنهاد میکنیم سری به صفحه میلگرد آجدار در سایت آسرون (https://www.asroon.ir/) بزنید ، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.asroon.ir/products/detail/میلگرد-آجدار/101/view/

امیدواریم که مطالعه این مقاله، به شما دید جدید و متفاوتی نسبت به کاربرد مقاطع فولادی داده باشد. محصولاتی که صندلی آن ها دیگر تنها در کارگاه های ساختمانی یا کارخانه نیست و می توانند با ما هم نشین باشند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "4 کاربرد مدرن میلگرد که به ذهنتان هم نرسیده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کاربرد مدرن میلگرد که به ذهنتان هم نرسیده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید