آخرین شرایط فراوری واکسن اسپایکوژن اعلام شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، مدیر طرح مطالعاتی واکسن اسپایکوژن با بیان اینکه فاز سوم بالینی این واکسن دو سه روز دیگر تمام می گردد، گفت: اگر تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت کند، در اواخر مهرماه می توانیم سه میلیون دُز را عرضه کنیم.

آخرین شرایط فراوری واکسن اسپایکوژن اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ طراحی من، پیغام طبرسی، مدیر طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن درباره آخرین شرایط واکسن اسپایکوژن، بیان داشت: فاز سوم بالینی واکسن کرونای اسپایکوژن دو سه روز دیگر تمام می گردد.

وی ادامه داد: 16 هزارو 800 نفر در فاز سوم واکسن واکسن را دریافت کردند که یک چهارم آن ها واکسن نما تزریق کردند. منتظر هستیم نتایج این فاز جمع گردد تا نتیجه نهایی را به وزارت بهداشت ارائه دهیم.

مدیرطرح مطالعاتی واکسن اسپایکوژن در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فراوری رسمی این واکسن عملیاتی می گردد؟، گفت: قابلیت فراوری سه میلیون دز ماهانه وجود دارد و شرکت سیناژن که فراوری کننده است اگر تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت کند آخر مهرماه می تواند سه میلیون دُز را عرضه کند؛ البته اگر مجوز اضطراری بگیرد زودتر این کار انجام می گردد.

طبرسی درباره مهمترین ویژگی واکسن اسپایکوژن، ابراز داشت:عوارض این واکسن خیلی کم است؛ ضمن اینکه مقدار خنثی سازی ویروس در محیط آزمایشگاه 87 درصد و مقدار فراوری آنتی بادی حدود 80 درصد بوده است.

این استاد عفونی یادآور شد:مقدار ایمنی این واکسن بین واکسن های موجود قابل قبول است و نوع ویروس دلتا را خوب پوشش می دهد؛ البته منتظر جواب بالینی آن هستیم تا ببینیم این مشاهدات آزمایشگاه را تایید می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین شرایط فراوری واکسن اسپایکوژن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط فراوری واکسن اسپایکوژن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید