آغاز مرحله سوم از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان

به گزارش وبلاگ طراحی من، مدیر مجموعه جهانی کاخ چهل ستون از آغاز مرحله سوم از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان خبر داد.

آغاز مرحله سوم از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، عاصفه بدر مدیر پایگاه جهانی کاخ موزه چهل ستون اصفهان روز گذشته 15 مرداد با اعلام این خبر افزود: با عنایت به برنامه ریزی های به عمل آمده جهت ادامه طرح های مرمتی در این مجموعه جهانی، صبح امروز سومین مرحله از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان به عنوان بزرگ ترین سازه چوبی بناهای تاریخی کشور آغاز شد.

او در ادامه درباره ویژگی های این طرح مرمتی افزود: در این مرحله، مرمتگران در دو طرح جداگانه شامل: مرمت تزئینات و استحکام بخشی معرق های سقف ایوان ستون دار و همچنین در طرح دیگر به مرمت و استحکام بخشی سازه های عظیم نگه دارنده سقف در بخش دو پوش (سقف کاذب) ایوان می پردازند.

بدر به همین دلیل ادامه داد و گفت: عملیات مرمتگران در طرح اول شامل: پاک سازی مکانیکی کتیبه ایوان ستون دار و همچنین تثبیت و پوسته چسبانی لایه های تزئینی در ارتفاع 16 متر از سطح زمین است.

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهل ستون اصفهان در خصوص طرح دوم مرمتی ایوان ستون دار کاخ گفت: مرمتگران در عملیاتی جداگانه و هم زمان با اجرای عملیات مرمت سقف ایوان که در قبل اشاره شد، مرمت و استحکام بخشی سازه چوبی دوپوش (سقف کاذب) ایوان ستون دار کاخ را آغاز نموده اند که این طرح شامل: استحکام بخشی گره چینی های سقف، استحکام بخشی تیرهای فرعی، انتقال تخته های پوششی سقف به پایین برای رنده و گندگی کردن و همچنین جمع آوری فضولات پرندگان و گردوغبار است.

او همچنین شرح داد: این مرحله از مرمت ایوان ستون دار با اعتباری بالغ بر 310 میلیون تومان در حال اجرا است، و امید می رود تا پیش از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد.

منبع: میراث آریا

به "آغاز مرحله سوم از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرحله سوم از فاز دوم مرمت ایوان ستون دار کاخ چهل ستون اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید