احیای برجام می تواند راستا گفت وگو میان کشورهای خلیج فارس را باز کند

به گزارش وبلاگ طراحی من، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش بامداد شنبه در پیام توییتری نوشت که احیای برجام می تواند جهت گفت وگو میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را باز کند.

احیای برجام می تواند راستا گفت وگو میان کشورهای خلیج فارس را باز کند

به گزارش وبلاگ طراحی من، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به اثرات مثبت احیای برجام بر اوضاع در خلیج فارس اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: احیای برنامه جامع اقدام مشترک ممکن است که اثرات مثبتی بر اوضاع در خلیج فارس داشته و جهت را برای گفت وگوهای مستقیم میان کشورهای منطقه درباره موضوعات امنیت منطقه با توجه به ابتکارهای موجود از جمله مفهوم روسیه برای امنیت جمعی در منطقه باز کند.

اولیانوف در پیام توییتری دیگر نوشت: مفهوم روسیه برای امنیت جمعی در خلیج فارس چند سال پیش مطرح شده است. این طرح اصلاح و طبق دیدگاه کشورهای خلیج فارس به روز رسانی شده است.

دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن برجام در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کارشکنی ها را برای به حداقل رساندن منافع ایران از این توافق آغاز کرد. اکنون دولت جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

مقام های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده اند اما تا به امروز از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده اند و برگزاری پنج دور مذاکرات فشرده برای احیای برجام تا به امروز به نتیجه نرسیده است و قرار است دور ششم مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "احیای برجام می تواند راستا گفت وگو میان کشورهای خلیج فارس را باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای برجام می تواند راستا گفت وگو میان کشورهای خلیج فارس را باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید