انتخاب رئیس جمهور از کمپ کهنسالان

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران - خبرنگاران - کهولت سن سران سیاسی آمریکا نه تنها نمود روزافزونی داشته، بلکه تبدیل به عاملی در مشخص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 شده است.

انتخاب رئیس جمهور از کمپ کهنسالان

به گزارش وبلاگ طراحی من، هشت روز پیش که رئیس جمهوری 72 ساله آمریکا خود را یک جوان در میان نامزدهای سالمند دمکرات ها خواند، مخالفانش وی را به سخره گرفتند. ترامپ آن روز در کاخ سفید خود را فردی پرجنب و جوش خواند که در قیاس با سندرز 77 ساله و بایدن 76 ساله جوان تر به نظر می آید.

وی شرح داد: آنها سبب می شوند که من خیلی جوان به نظر بیایم چه از نظر سن و چه از نظر انرژی.

اگر از ترامپ که پس از دونالد ریگان لقب پیرترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا را در اختیار دارد صرف نظر کنیم و نگاهی به فهرست مقام های ارشد آمریکا بیاندازیم درمی یابیم که میچ مک کانل رئیس سنا 77 سال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان 79 سال و چاک شومر رهبر اقلیت سنا 68 سال سن دارند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی بحث روز آمریکا است و سن و سال نامزدها در این چارچوب اهمیت می یابد. اگر چه قوانین انتخاباتی آمریکا سقف سنی برای نامزدی در این رقابت مشخص نکرده است ولی شاید میزان اقبال عمومی برای بایدن و سندرز مسئله ساز گردد.

با توجه به تمایل ترامپ برای پیروزی در دومین دور ریاست جمهوری و حمایت قاطع جمهوریخواهان از وی، نتایج نظرسنجی اخیر موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز بر این نکته صحه می گذارد که رای دهندگان دموکرات رغبت چندانی به نامزدهای بسیار مسن ندارند.

در این نظرسنجی که از 17 تا 22 آوریل (28 فروردین تا 2 اردیبهشت) برگزار گردید، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان دموکرات اعلام کردند که از میان خیل 20 داوطلب احراز نامزدی حزب متبوعشان، تمایل چندانی به نامزدهای بالای 70 سال ندارند. برای حدود 25 درصد جامعه آماری نیز سن و سال نامزدها اهمیتی نداشت.

جالب اینجاست که بر اساس نتایج همین نظرسنجی، جو بایدن و برنی سندرز که کهنسال ترین داوطلبان دموکرات هستند به ترتیب با 30 و 15 درصد محبوب ترین آنان نیز به شمار می روند.

این اطلاعات نشان می دهد که 13 آبان 99 و روز رای گیری، دموکرات ها شکست ترامپ را هدفی مهم تر از سن و سال نامزد دموکرات دانسته و دلخوش به تجربه وی از سن بالای او چشم پوشی می نمایند مگر آنکه تا رقابت های درون حزبی چهره ای وارد کارزار گردد که دو فاکتور سن مناسب و تجربه کافی را توامان در اختیار داشته و با فاصله بیشتری از بایدن و سندرز، ترامپ را شکست دهد.

اروپام**3092**2040

منبع: ایرنا

به "انتخاب رئیس جمهور از کمپ کهنسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رئیس جمهور از کمپ کهنسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید