برنامه ریزی مبتنی بر حفظ میراث فرهنگی به توسعه پایدار در اصفهان می انجامد

به گزارش وبلاگ طراحی من، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در دیدار با اعضای انجمن سفیران اعتلای اندیشه استان تاکید نمود: به راستی هرگونه برنامه ریزی توسعه ای مبتنی بر حفظ میراث فرهنگی و هویت اصیل ایرانی به توسعه پایدار اصفهان می انجامد.

برنامه ریزی مبتنی بر حفظ میراث فرهنگی به توسعه پایدار در اصفهان می انجامد

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر و اعضای انجمن سفیران اعتلای اندیشه استان اصفهان با فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار که در مورد برگزاری سومین نشست گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری برگزار گردید، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تاکید نمود: بدون شک امروزه نقش جوانان در حوزه توسعه فرهنگی به ویژه در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر کسی پوشیده نیست.

او اضافه نمود: هرگاه از توسعه پایدار سخن می گوییم، معتقدیم توسعه ایی به بالندگی جوامع به ویژه اصفهان منجر می گردد که مبتنی بر پیشینه و سابقه روح تمدن ایرانی باشد، روی همین اصل سخن رهبر فرزانه انقلاب که بر توسعه الگوی ایرانی و اسلامی تاکید دارند بر همین مبنا مفهوم می یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تاکید نمود: در بعضی ادوار تاریخ معاصر، اگر چه بسکمک مسئولین به توسعه اندیشیده اند، لکن با آنالیز دوران آنها در می یابیم که بسکمک از برنامه های توسعه ائی بر مبنای تحقیر و نادیده انگاشتن تاریخ نیاکان بوده است، لکن امروز همگی دریافته ایم که هرگونه برنامه ریزی مبتنی بر توسعه پایدار با مشارکت آحاد جامعه و بر مبنای آشنائی آنان باهویت اصیل ایرانی امکان پذیر است.

الله کمک همچنین در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار به نقش توسعه پایدار در زندگانی مردم اصفهان اشاره نمود و گفت: ما امروز در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کوشش بسیار توانسته ایم زمینه پذیرش این الگو را در میان مردم و مسئولین فراهم آوریم که براستی هرگونه برنامه توسعه ائی که مبتنی بر تاریخ و هویت اصیل ایرانی باشد به توسعه پایدار اصفهان می انجامد لذا باید کوشش کنیم که میراث غنی فرهنگی اصفهان در زیر پای توسعه له نگردد.

او همچنین توضیح داد: در حوزه صنایع دستی نیز مفهوم هویتی ادامه می یابد زیرا معتقدیم تولیدات هنری، حاصل کوشش های اصیل ایرانیان است که در کنار صنعت گردشگری می تواند به توسعه عدالت اجتماعی خصوصا در مناطق روستائی و حتی محروم منجر گردد.

منبع: میراث آریا

به "برنامه ریزی مبتنی بر حفظ میراث فرهنگی به توسعه پایدار در اصفهان می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی مبتنی بر حفظ میراث فرهنگی به توسعه پایدار در اصفهان می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید