برنامه وزارت علوم برای افزایش دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی در ایران

به گزارش وبلاگ طراحی من، معاون امور دانشجویی وزیر علوم با اشاره به هدف گذاری افزایش دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی در ایران، گفت: تعداد دانشجویان خارجی که با هزینه شخصی در ایران تحصیل می نمایند حدود 20 درصد افزایش یافته و تعداد دانشجویان بورس تغییری نکرده است.

برنامه وزارت علوم برای افزایش دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی در ایران

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ طراحی من، اظهارداشت: یکی از مولفه های بین المللی شدن دانشگاه ها، جذب دانشجوی خارجی است و از این رو وزارت علوم تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور را به عنوان یک رویکرد در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: دانشجویان خارجی از 2 روش بورس تحصیلی و هزینه شخصی در ایران تحصیل می نمایند که بخشی از دانشجویان خارجی حاضر در کشور، از کشورهای همسایه و بخش دیگر از سایر کشورها هستند و اغلب آنها در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

صدیقی با بیان اینکه وزارت علوم برنامه افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا در کنار دانشجویان مقطع کارشناسی را در دستور کار دارد، گفت: طی دو سال گذشته این برنامه هدفمندتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای حضور مدرسان از بعضی کشورهای همسایه در دانشگاه های داخل در مقطع تحصیلی بالاتر کوشش می کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه 39 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می نمایند، اضافه نمود: تعداد دانشجویان خارجی که با هزینه شخصی در ایران تحصیل می نمایند افزایش خوبی داشته است و این آمار نسبت به سال قبل حدود 20 درصد رشد داشته است؛ اما درباره تعداد دانشجویان بورس تغییری ایجاد نشده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "برنامه وزارت علوم برای افزایش دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزارت علوم برای افزایش دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید