بیانیه مشترک دو هیئت افغانستانی حاضر در نشست تهران

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرگزاری خبرنگاران-دو هیئت افغانستانی حاضر در نشست تهران در سرانجام گفتگوهای خود بیانیه مشترکی صادر کردند.

بیانیه مشترک دو هیئت افغانستانی حاضر در نشست تهران

به گزارش وبلاگ طراحی من، این بیانیه به توضیح زیر است:

دو جانب اشتراک کنندهء بین الافغانی صلح که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 7 و 8 ماه جولای سال 2021 در شهر تهران تبادل نظر نمودند، بالای موارد ذیل به توافق رسیدند:

1.هیات ها از مساعی و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تامین صلح در افغانستان و مهمان نوازی های بعمل آمده ابراز امتنان می کنند.

2.هر دو جانب با درک مشترک از خطرات ناشی از ادامهء جنگ و صدمه ایکه از آن متوجه سلامت کشور میشود، به موافقه رسیدند که جنگ راهکار مسالهء افغانستان نبوده و باید همهٔ کوشش ها در جهت رسیدن به راهکار سیاسی و صلح آمیز توجیه گردند.

3. تبادل نظر ها در فضای صمیمانه صورت گرفت و همه مسایل بصورت مفصل و با صراحت مطرح گشت.

4. هر دو جانب تصمیم گرفتند مواردی را که ضرورت به مشورت و وضاحت بیشتر دارد مانند ایجاد مکانیزم گذار از جنگ به صلح دایمی، نظام اسلامی مورد توافق و نحوهء دستیابی به آن طی نشست بعدی که در نزدیکترین فرصت ممکن دایر خواهد شد مورد بحث قرار داده، به نتیجه برسند.

5. طرفها نشست تهران را فرصت و زمینهء نو برای تقویت راهکار سیاسی معضل افغانستان میدانند.

6. هر دو جانب حملاتی را که خانه های مردم، مکاتب، مساجد و شفاخانه ها را هدف قرار داده باعث تلفات ملکی میگردند و همچنان تخریب تاسیسات عامه را به شدت تقبیح کرده خواهان به سزا رساندن عاملین آن میگردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بیانیه مشترک دو هیئت افغانستانی حاضر در نشست تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک دو هیئت افغانستانی حاضر در نشست تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید