تاکید مقام اروپایی بر شروع مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران - خبرنگاران - کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید نمود که مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا باید هر چه زودتر شروع گردد.

تاکید مقام اروپایی بر شروع مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، سیسیلیا مالستروم گفت: به منظور جلوگیری از مناقشه تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا، باید در زمینه مذاکرات تجاری به توافقی دست یافت چرا که از بروز جنگی تجاری میان آمریکا و اروچا جلوگیری خواهد نمود.مذاکرات میان اروپا و آمریکا مرحله بسیار مهمی است که شروع آن از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تاکید مالستروم بر شروع مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا در حالی مطرح می گردد که فرانسه به علت مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توافقنامه آب و هوایی پاریس، با این مذاکرات مخالف است.

به گزارش وبلاگ طراحی من، سایه سنگین تقابل مالی رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورهایی که با آنها کسری تجاری دارد از جمله اتحادیه اروپا همچنان با حربه اعمال تعرفه های سنگین ادامه یافته به گونه ای که بتازگی دونالد ترامپ هشدار داده است بر کالاهای کشورهای عضو این اتحادیه میلیاردها دلار تعرفه اعمال می نماید.

مناقشات تجاری و تهدید به اعمال تعرفه برای کالاهای صادراتی میان اتحادیه اروپا و آمریکا از سال 2017میلادی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید شدت گرفت.

اوایل اسفند ماه سال 1396 بود که ترامپ با استقبال از ورود به یک جنگ تجاری با اروپا و چند کشور دیگر بیان کرد، ایالات متحده از تجارت ناعادلانه لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه های واردات فلزات را برای فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد بالا برد.

دونالد ترامپ درباره جنگ مالی با اروپا به فاکس نیوز گفته بود، اتحادیه اروپا به همان بدی چین است، فقط کوچکتر، کاری که با ما می نمایند وحشتناک است.

آمریکا بزرگترین واردنماینده فولاد و آلومینیوم در دنیا بوده به طوری که میزان وارداتش، چهار برابر صادرات این مواد است.

همان زمان مقام های اروپایی از جمله ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا بیان کردند که این اتحادیه با اقدامات تلافی جویانه با افزایش عوارض واردات محصولات کشاورزی، فولاد و دیگر اجناس آمریکایی پاسخ قاطعی به آن می دهد؛ بر این اساس بر واردات 2.8 میلیارد دلار از محصولات آمریکایی، تعرفه های مالیات های جدید وضع کرد.

یونکر توضیح داد، خواستار جنگ تجاری با آمریکا نیستیم؛ اما واشنگتن باید بداند که اروپایی ها برده سیاست داخلی آمریکا نیستند.

اروپام**9041** 1546

منبع: ایرنا

به "تاکید مقام اروپایی بر شروع مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مقام اروپایی بر شروع مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید