تحقق شعار جهش فراوری نیازمند قوانین شفاف و تسهیل کننده است

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس اتاق اهواز با تأکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری بعضی قوانین و بخشنامه های ابلاغی، گفت: شرایط موجود نیازمند قوانین شفاف و تسهیل کننده فعالیت های مالی است تا در عمل نیز شاهد تحقق شعار جهش فراوری در کشور باشیم.

تحقق شعار جهش فراوری نیازمند قوانین شفاف و تسهیل کننده است

شهلا عموری در نشست کارشناسی شورای گفت وگوی استان خوزستان ادامه داد: اجرای قوانین و بخشنامه ها می بایست در کشور به شکل انعطاف پذیری صورت بگیرد تا امکان فعالیت هرچه بهتر بخش خصوصی فراهم گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با تأکید بر اینکه فعالیت های مالی باید همراه با مشوق های لازم باش، اضافه نمود: روحیه همکاری دستگاه های اجرایی با واحدهای فراوریی باید بیش ازپیش ارتقاء یابد تا فرصت های مناسب شغلی بیشتری در جامعه به وجود بیاید.

دلایل اجرایی نشدن مصوبات حمایت از بخش خصوصی در خوزستان آنالیز می گردد

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس نیز با تأکید بر اینکه خروجی فعالیت دستگاه های اجرایی استان باید در راستای منفعت استان و حرکت چرخ فراوری باشد، گفت: دلایل اجرایی نشدن مصوبات حمایتی از فعالیت های مالی بخش خصوصی توسط این مجمع آنالیز خواهد شد.

سید کریم حسینی با ابراز نگرانی از موانع پیش رو برای واحدهای فراوریی استان گفت: مدیران میانی باید از تفسیر خودسرانه بخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی خودداری نمایند.

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس برای اجرایی شدن صحیح و به موقع مصوبات نشست های تصمیم گیری در حمایت از فعالیت های مالی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: اجرایی نشدن این مصوبات غیرقابل قبول است.

حسینی همچنین خواهان همراهی شبکه بانکی استان با واحدهای فراوریی شد و اضافه نمود: کشور در محاصره مالی قرار گرفته است و بر همین اساس حمایت از فراوری نباید تنها در قالب شعار نمود داشته باشد.

او حمایت عملی از رونق فراوری را برای استان خوزستان یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اضافه نمود: شیوع کرونا در کشور شرایط مالی را با حساسیت هایی همراه نموده احتیاج است در این خصوص نیز حمایت های جدی و عملی از کسب وکارها صورت بگیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یادآور شد: مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس در کنار دستگاه ها اجرایی و بخش خصوصی کوشش می نماید تا با طرح لوایح، بازبینی قوانین، مصوبات قانونی از فشارهای پیش آمده در انجام فعالیت های مالی بکاهد.

حسینی همچنین بر تحقق مطالبات استان از صنایع عظیم تأکید کرد و گفت: 85 درصد از نفت کشور در خوزستان استخراج می گردد اما وزارت نفت در پرداخت حق آلایندگی ناشی از فراوری تفسیرهایی را بیان می نماید که توجیه ندارد.

او اضافه نمود: وزارت نفت در زمینه فرآوری نفت استخراج شده در خوزستان مالیات بر ارزش اضافه نموده پرداخت نمی نماید درصورتی که عملیات فرآوری نفت در این استان انجام می گردد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از حضور کارکنان پروازی در صنایع پتروشیمی انتقاد کرد و گفت: این شرایط، میزان اشتغال جوانان استان را تحت الشعاع قرار داده است.

حسینی هدف از ایجاد نهادهای مالی مانند سازمان منطقه آزاد ویژه اروند در استان را در راستای توسعه و ارتقاء شاخص های مالی خوزستان مطرح کرد و گفت: متأسفانه نحوه مدیریت چنین نهادها و دستگاه هایی با اشکالاتی روبه رو است که اصلاح آنها لازم است.

کاهش نرخ جرائم تأمین اجتماعی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون همچنین در بخش دیگری از این نشست به نحوه محاسبه جریمه نقدی ناشی از عدم تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق بیمه شدگان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر این رویه باعث افزایش هزینه های فراوری در بخش مواد اولیه، انرژِی، نرخ حمل ونقل شده است.

او در مورد لغو بخشنامه بخگرددگی کارفرمایان خوش حساب از تیرماه سال 1398 تا به امروز توضیح داد: به نظر می رسد در شرایط موجود به منظور حمایت از فراوری می بایست مجموع جرائم وصولی در بخش های تأخیر حق بیمه، جریمه تأخیر در ارسال لیست حق بیمه به شکلی کاهش یابد که سرجمع جرائم از 50 درصد حق بیمه بیشتر نگردد.

حسینی گفت: این پیشنهاد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان به منظور آنالیز های کارشناسی بیشتر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز مطرح و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با اشاره به پیگیری های دبیرخانه این شورا در مورد بهره مندی گلخانه داران از معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی فعالیت های کشاورزی اضافه نمود: با توجه به اینکه فعالیت کارگاه های فراوریی گیاهان گلخانه ای جزء فعالیت های کشاورزی محسوب می گردد طی مکاتبه ای با رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور استفاده این کارگاه ها (دارای پنج کارگر) برای بهره مندی از مزایای قانون معافیت پرداخت حق بیمه مورد پیگیری قرار می گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تحقق شعار جهش فراوری نیازمند قوانین شفاف و تسهیل کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق شعار جهش فراوری نیازمند قوانین شفاف و تسهیل کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید