جزئیات تسهیلات قانون جهش فراوری مسکن برای 6 دهک اول

به گزارش وبلاگ طراحی من، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برنامه اجرایی و نوع حمایت از 6 دهک اول را برای اجرای سال نخست قانون جهش فراوری مسکن تشریح کرد.

جزئیات تسهیلات قانون جهش فراوری مسکن برای 6 دهک اول

به گزارش خبرگزاری وبلاگ طراحی من، آقای محمود محمودزاده در نشست آنالیز موانع پیش روی اجرای قانون جهش فراوری مسکن که به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور برگزار گردید، اضافه نمود: برای ساخت مسکن چندین نوع برنامه ساخت داریم که شامل مسکن حمایتی، مسکن در قالب تفاهم نامه های منعقده، مسکن در قالب بازآفرینی شهری، احداث مسکن به وسیله بخش خصوصی، مسکن روستایی و احداث مسکن استیجاری در منطقه ها شهری است.

وی در تشریح مسکن حمایتی گفت: در این بخش گروه های با عایدی کم شامل دهک یک تا سه از زمین دولتی و خودمالکی برخوردار می شوند و تسهیلات با نرخ سود 5 درصد است و یاری های بلاعوض هم صورت می گیرد و مشوق های یارانه ای شامل پرداخت کامل هزینه صدور پروانه ساختمانی، انشعاب و خدمات مهندسی ارائه می گردد و مالیات با مبلغ ثابت یک میلیون تومان نیز از دیگر حمایت هاست.

آقای محمودزاده اضافه نمود: برای گروه های با عایدی میانه پایین یعنی دهک 4 و 5 و 6 هم زمین دولتی و خود مالک با تسهیلاتی با نرخ سود 9 درصد ارائه می گردد که پرداخت سی درصد هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی از مشوق های یارانه ای برای این سه دهک است و مالیات با مبلغ ثابت یک میلیون تومان نیز از دیگر حمایت ها برای این سه دهک محسوب می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا داریم در سال اول اجرای قانون 400 هزار واحد مسکونی برای سه دهک اول و 150 هزار واحد مسکونی برای سه دهک دوم احداث کنیم.

در ادامه این نشست خانم فرزانه صادق معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی نیز درباره طرح های جامع و افزایش محدوده شهر ها و توجه به فرصت ها و چالش های پیش رو مطالبی مطرح نمود.

آقای فردین شاکری عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که به آخرین اقدامات برای تهیه بانک زمین اشاره نمود و گفت: اطلاعات بانک به روز رسانی شده است و برای هزار و 299 شهری که در قانون پیش بینی شده بود هنوز 63 شهر طرح های مصوب برای تامین مسکن ندارد که البته بیشتر شهر های کوچکی هستند که روستا بوده اند و تبدیل به شهر شده اند.

وی اضافه نمود: اراضی برای هزار و 230 شهر شناسایی نموده ایم و نقشه هوایی آن موجود است و در بانک زمین وجود دارد.

آقای شاکری گفت: نیازمند استفاده از اراضی دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه ها و نیرو های مسلح در تامین زمین برای اجرای قانون جهش فراوری مسکن هستیم که بالای صد هکتار از اراضی داخل محدوده در اختیار این دستگاههاست و ما این اراضی را در 22 استان شناسایی نموده ایم، اما مسئولان این دستگاه ها حاضر به همکاری نیستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزئیات تسهیلات قانون جهش فراوری مسکن برای 6 دهک اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تسهیلات قانون جهش فراوری مسکن برای 6 دهک اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید