حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد

به گزارش وبلاگ طراحی من، یک شرکت موسوم به ویلیوت(Wiliot) یک حسگر بدون باتری و کاغذی به همین نام ساخته است که با امواج رادیویی موجود در محیط مانند امواج بلوتوث یا وای-فای کار می نماید و قادر است چیزهای مختلفی نظیر وزن و دما را اندازه بگیرد و به گوشی یا لپ تاپ ارسال کند.

حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد

به گزارش وبلاگ طراحی من و به نقل از انگجت، حسگرها نقش مهمی در اینترنت اشیا بازی می نمایند، اما یک محدودیت قابل توجه دارند و آن این که آنها احتیاج به یک باتری یا یک منبع قدرت برای کار دارند.

اکنون با ابداع جدید تیم ویلیوت این حسگرها به زودی دیگر فقط انرژی مورد احتیاج خود را از هوا خواهند گرفت.

ویلیوت یک برچسب-حسگر بلوتوثی است که انرژی مورد احتیاج را از فرکانس های رادیویی موجود در محیط از جمله بلوتوث، شبکه داده های تلفن همراه یا وای-فای می گیرد.

همه آن چیزی که این حسگر از آن تشکیل شده است، یک آنتن پایه است که بر روی کاغذ یا پلاستیک چاپ می گردد. پس از آن، این حسگر می تواند اطلاعاتی نظیر وزن و دمای محیط را بدون احتیاج به هیچ گونه باتری انتقال دهد.

این رویکرد بدون باتری می تواند به دستیابی به برچسب هایی منجر گردد که بر روی محصولات قرار می گیرند.

با این حسگر لباس سفید شما می تواند به شما هشدار دهد که در شستشو در حال از بین رفتن است یا چسباندن آن روی محصولات می تواند به شما امکان ردیابی از محل خرید تا تحویل درب منزل را بدهد.

از آنجایی که فراوری این برچسب ها پیچیدگی خاصی ندارد، نباید قیمت زیادی داشته باشند.

البته این برچسب ها تا سال 2020 آماده عرضه نخواهند بود. ویلیوت به تازگی یک بودجه کمکی از آمازون و سامسونگ دریافت نموده است. این غول های فناوری می خواهند این فناوری هرچه سریع تر به نتیجه برسد تا مردم بتوانند این برچسب ها را به زودی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید