خبرنگاران اعزام یک هزار نیروی آمریکایی به لهستان

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران- خبرنگاران- وزارت دفاع لهستان روز آدینه از استقرار حدود یکهزار نیروی اضافی به ورشو و حضور نظامی دائمی در لهستان خبر داده است.

خبرنگاران اعزام یک هزار نیروی آمریکایی به لهستان

به گزارش وبلاگ طراحی من از رویترز، در 12 ژوئن سال گذشته (23 خرداد) دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با آندرژ دودا همتای لهستانی خود در کاخ سفید برای اعزام یک هزار نیروی دیگر به این کشور متحد سازمان آتلانتیک شمالی ناتو موافقت کرد.

لهستان هم اکنون میزبان حضور چهار هزار نیروی آمریکا است و با تایید توافق نظامی میان طرفین شمار نیروهای آمریکا در لهستان به بیش از پنج هزار نفر خواهد رسید و هزینه های نظامی این کشور برای میزبانی از سربازان آمریکایی نیز افزایش خواهد یافت.

با گذشت یک سال از این توافق اما مذاکرات میان دو کشور در خصوص جزییات محل استقرار نیروها و تامین هزینه ها از طرف لهستان همچنان ادامه داشته است.

با این وجود ماری ماریز وزیر دفاع لهستان روز آدینه در بیانیه ای اعلام نمود: ما این کار را کردیم. ما مذاکرات مربوط به همکاری های نظامی را به انتها رسانده ایم.

براساس بیانیه وزارت دفاع لهستان، این توافق همچنین شامل توسعه نیروهای لهستانی در زمینه های شناسایی و فرماندهی است و همچنین حضور نیروهای بیشتر آمریکا در این کشور با افزایش تهدیدات لهستان بیشتر خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه برنامه خروج 11 هزار و 900 نفر از نظامیان آمریکایی از آلمان را اعلام نمود.

با اجرای این برنامه شمار نظامیان آمریکایی در آلمان از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت که این اقدام به تقویت ناتو و ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه منجر خواهد شد و ارتش آمریکا را برای یک دوره جدید از رقابت قدرت های عظیم آماده می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعزام یک هزار نیروی آمریکایی به لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعزام یک هزار نیروی آمریکایی به لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید