دیدار میرضیایف و رئیس مجلس سنای قزاقستان در تاشکند

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس مجلس سنای قزاقستان که در راس یک هیات از مقامات مجلسی این کشور به تاشکند سفر نموده است با رئیس جمهور و رئیس مجلس ازبکستان دیدار کرد.

دیدار میرضیایف و رئیس مجلس سنای قزاقستان در تاشکند

به گزارش خبرنگار وبلاگ طراحی من در تاشکند، نورلان نیگماتولین رئیس مجلس سنای قزاقستان با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در شهر تاشکند دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار تاکید نمود: سفر هیئت مجلسی قزاقستان به تاشکند نشانه تحکیم روابط دوستی، حسن همجواری و شراکت راهبردی بین دو کشور برادر است.

در این دیدار طرفین تاکید نمودند که نتایج نخستین سفر قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان به ازبکستان در تاریخ 14 و 15 آوریل امسال میلادی مجددا بر کوشش مشترک و پایبندی قاطع در جهت گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه دو کشور اشاره داشته است.

در این دیدار همچنین طرفین بر افزایش مبادلات بازرگانی دوجانبه تاکید شد.

مقامات ارشد ازبکستان و قزاقستان عنوان کردند: با حضور شرکت های بزرگ دو کشور طرح های اولویت دار اجرا می گردد و در زمینه حمل و نقل زمینی مسیرهای جدید اتوبوسی و ریلی راه اندازی شده، تعداد پروازها بین شهرهای دو کشور افزایش یافته است.

در این دیدار همچنین مسایل روز گسترش بیش از پیش همکارهای بین مجلسی ازبکستان و قزاقستان آنالیز شد.

طرفین در این دیدار بر لزوم برقراری تماس های فعال در سطح کمیته های مربوطه و بهره برداری موثر از امکانات گروه های دوستی مجلسی در اهداف اجرایی توافقات به دست آمده و پیشبرد طرح های جدید همکاری تاکید نمودند.

نیگماتولین در ادامه تاکید نمود که مجلس قزاقستان در کوشش است روابط بین مجلسی با ازبکستان را بیش از پیش توسعه دهد.

رئیس جمهور ازبکستان در سرانجام این دیدار برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان را آرزو کرد.

در سال 2018 میلادی مبادلات بازرگانی دو کشور با 50 درصد افزایش از سطح 3 میلیارد دلار فراتر رفته است. دو کشور برنامه ریزی می نمایند در سال های آینده مبادلات بازرگانی را به 5 میلیارد دلار افزایش دهند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیدار میرضیایف و رئیس مجلس سنای قزاقستان در تاشکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار میرضیایف و رئیس مجلس سنای قزاقستان در تاشکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید