سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده است

به گزارش وبلاگ طراحی من، نماینده مرودشت در مجلس از تدوین آیین نامه واردات خودرو در 10 بند در وزارت صمت اطلاع داد.

سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده است

به گزارش تسنیم، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در تشریح آخرین اخبار تدوین آیین نامه اجرایی واردات خودرو، اظهار کرد: طبق آخرین اخباری که به بنده رسیده، آیین نامه اجرایی واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و در نوبت تصویب در هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه این آیین نامه در 10 بند تدوین شده است، اضافه نمود: طبق اخباری که بنده دارم شرط سقف دلاری برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام گردد.

نماینده مرودشت در مجلس اظهار کرد: نظر نمایندگان مجلس هم این بود که واردات خودرو بدون سقف باشد و به وسیله تعرفه کنترل گردد.

رشیدی با بیان اینکه با این روش خودرو های مقرون به صرفه قیمت و مالی با تعرفه کمتر و خودرو های با قیمت بالا باید تعرفه بیشتری بپردازند، ادامه داد: نظر ما این بود که خودرو های با حجم موتور پایین و کم مصرف یعنی خودرو های مالی کمتر از 10 هزار دلار بین 5 الی 10 درصد و خودرو های 40 یا 50 دلاری با تعرفه 95 تا 100 درصد تعرفه بپردازند.

وی اعلام کرد: قرار است بنده جلسه ای با آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته باشم و درباره آیین نامه تدیون شده برای واردات خودرو بحث و گفتگو گردد.

عضو کمیسیون شورا های مجلس در خاتمه ضمن انتقاد از تاخیر 3 ماهه در تدوین آیین نامه واردات خودرو، گفت: تاخیر در تدوین آیین نامه ای که همه موارد آن تعیین است جای نگرانی دارد؛ ما نگران هستیم که خدایی ننموده مافیا در این مورد نفوذ نموده باشد.

منبع: فرارو

به "سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید