ممنوعیت واردات خودرو لغو نمی گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی با اشاره به مشکل آلودگی هوا از آمادگی بعضی فراوریکنندگان برای فراوری وسایل نقلیه برقی ظرف یک سال اطلاع داد و با تاکید بر اینکه سیاست ممنوعیت واردات خودرو تغییرپذیر نیست، گفت که انتقال تکنولوژی فراوری وسایل نقلیه برقی باید ابتدا با واردات تعداد اندکی خودروهای برقی به کشور انجام گردد.

ممنوعیت واردات خودرو لغو نمی گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، حسین مدرس خیابانی در مراسم هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام موانع توسعه کشور شناسایی شده و در حال حاضر باید راهکارها ارائه شوند، اظهار کرد: با توجه به سیاست های تجاری اخیر و ممنوعیت واردات بخش عمده کالاها، صنعت کشور نیازمند کار تحقیقاتی است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سخنان دبیر انجمن های تحقیق و توسعه کشور که گفته بود آمادگی فراوری خودروهای برقی در کشور وجود دارد، توضیح داد: بخش های پژوهشی کشور در حال حاضر روی فراوری خودروهای برقی کار می نمایند، اما به نظر می رسد ضروری است شرکت های خودروسازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاونت صنایع، با همکاری انجمن های تحقیق و توسعه کشور یک فعالیت جدی برای انتقال فناوری خودروهای برقی به کشور انجام دهند.

وی اضافه کرد: بعضی انتقاد می نمایند که دولت می خواهد به بهانه خودروهای برقی واردات خودرو را از سر بگیرد، اما سیاست دولت در واردات خودرو تغییر ناپذیر است و هدف ما این است که از صنایع داخلی خود حمایت کنیم، اما برای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی برقی لزوم ایجاد این خلاقیت و انتقال تکنولوژی و فناوری فراوری خودروهای برقی انکارناپذیر است.

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه انتقال تکنولوژی وسایل حمل و نقل برقی باید ابتدا با واردات تعداد اندکی خودروی برقی به کشور انجام گردد، گفت: پیش تر فراورینمایندگانی اعلام نموده بودند که می توانند ظرف یک سال موتورهایی فراوری نمایند که با حجم 250 سی سی قدرت شارژ 150 کیلومتر را دارد.

مدرس خیابانی در خاتمه راهکار برطرف آلودگی هوا را حذف سوخت های آلوده نماینده محیط زیست مطرح نمود و اضافه کرد: باید این اطمینان به مردم داده گردد که انتقال تکنولوژی و فراوری خودروی برقی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می گیرد و همه مردم از آن نفع می برند.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ممنوعیت واردات خودرو لغو نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات خودرو لغو نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید