صالحی: امیدوارم اروپا قبل ازآنکه دیر گردد به قول خود عمل کند

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره سازوکار ویژه اقتصادی برای ایران که قرار است ازسوی کشورهای اروپایی راه اندازی گردد، گفت: امیدواریم قبل از آنکه خیلی دیر گردد، به ویژه اروپایی ها به آنچه ماه ها قبل قول داده اند، عمل نمایند.

صالحی: امیدوارم اروپا قبل ازآنکه دیر گردد به قول خود عمل کند

صالحی درگفت و گو با ایرنا اضافه نمود: در صورتی که اروپایی ها به وعده هایشان عمل ننمایند، ممکن است تحولات و اقدامات آینده نه برای ایران، نه برای اروپایی ها و نه برای سایر اعضای برجام خوشایند نباشد.

معاون رئیس جمهوری گفت: کوشش های زیادی شد تا برجام شکل گیرد. لذا ما تمایل نداریم که این توافق توسط هریک از اعضای باقی مانده در آن، شکسته و نقض گردد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اخیرا شنیده ام که محتمل است اروپایی ها تا روز دوشنبه (8 بهمن) راه اندازی سازوکار ویژه اقتصادی را رسما اعلام نمایند. امیدواریم آنها این گام مهم را بردارند و این گامی موثر و امیدبخش خواهد بود و به ایجاد اعتماد متقابل که کوشش های زیادی برای شکل گیری آن اجرا شده است، یاری خواهد نمود.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: اما اگر اعتماد از بین برود، همه بازی را خواهند باخت. ما به دنبال آن هستیم که همه در این میدان برنده باشند و با همکاری یکدیگر می توانیم همه از برجام سود ببریم. اگر برجام برنده ای نداشته باشد، قطعا به نفع اروپایی ها نخواهد بود به ویژه اینکه این توافق به لحاظ امنیت آفرینی هم برای اروپایی ها بسیار حیاتی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "صالحی: امیدوارم اروپا قبل ازآنکه دیر گردد به قول خود عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: امیدوارم اروپا قبل ازآنکه دیر گردد به قول خود عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید