علت خونریزی لثه چیست

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران (پانا) - سطح پایین ویتامین C در جریان خون ممکن است دلیل اصلی خونریزی لثه باشد.

علت خونریزی لثه چیست

به گزارش به سایت ایران، محققان دانشگاه واشنگتن که اخیراً نتایج تحقیق خود را در مجله Nutrition Reviews منتشر کردند، می گویند: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای رفع کردن خونریزی لثه کافی نیست و کسانی که دچار این مشکل می شوند، باید از نظر فقر ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک هم می گویند، مورد آنالیز قرار گیرند.

آنها با مطالعه بر روی سلامت دهان و دندان هزار و 200 بزرگسال دریافتند که افراد با مقادیر کم ویتامین C در جریان خون، خونریزی لثه و خونریزی شبکیه چشم را تجربه می نمایند.

نتایج این مطالعه قابل توجه است، زیرا خونریزی لثه و خونریزی شبکیه می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل در سیستم عروقی و خونریزی رگ های خونی کوچک مغز، کلیه ها و قلب باشد.

طبق توصیه های موسسه ملی بهداشت (NIH) در آمریکا، مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C، به طور متوسط 90 میلی گرم برای مردان و 75 میلی گرم برای زنان است. افرادی که به وسیله رژیم غذایی به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی نمایند، باید مکمل های 200 میلی گرمی ویتامین C در روز را مصرف نمایند.

مصرف مکمل به ویژه برای افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند بسیار مهم است، زیرا غذاهایی که در این برنامه های غذایی گنجانده شده اند، ممکن است به اندازه کافی از این ویتامین ضروری نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "علت خونریزی لثه چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خونریزی لثه چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید