نامگذاری خیابانی در مرکز به نام نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران

به گزارش وبلاگ طراحی من، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نامگذاری خیابانی در مرکز به نام نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران صورت گرفت.

نامگذاری خیابانی در مرکز به نام نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران

در جریان شصت و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران، تغییر نام خیابان سپند در خیابان ایرانشهر به خیابان جعفر شهری به تصویب رسید. اکنون این خیابان حدفاصل خیابان سپهبد قرنی و نجات اللهی (ویلا) به نام این نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران پلاک شده و حدفاصل خیابان سپهبد قرنی و ایرانشهر همچنان به نام سپند است.

جعفر شهری در سال 1293 در محله عودلاجان تهران به جهان آمد و در سحرگاه 6 آذر 1378 از جهان رفت. شهری در دو مجموعه طهران قدیم (5 جلد) و تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم (6 جلد)، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش بیان می نماید. دیگر اثر او، قند و نمک، مجموعه ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه است. سه رمان از رمان های او یعنی شکر تلخ، گزنه و قلم سرنوشت هم سه گانه ای است که اولی مربوط به دوران کودکی نویسنده و رنج های مادر او، دومی توضیح دوران نوجوانی، و سومی مربوط به دوران میانسالی اوست. کتابهای حاجی در فرنگ (در دو جلد) و حاجی دوباره هم سفرنامه نویسنده است به مکه و سپس اروپا. از دیگر آثار جعفر شهری میتوان به انسیه خانم و علی علیه السلام اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "نامگذاری خیابانی در مرکز به نام نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری خیابانی در مرکز به نام نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید