هر آنچه باید درباره سیستم عامل هارمونی هواوی بدانید

به گزارش وبلاگ طراحی من، شرکت چینی هواوی روز آدینه از سیستم عامل جدید خود با نام هارمونی رونمایی کرد تا یک گام دیگر برای مستقل تر شدن از شرکت های آمریکایی، مانند گوگل بردارد. HarmonyOS برای گجت های مختلف مانند لپ تاپ، گوشی هوشمند، ابزارهای پوشیدنی و حتی خودروها طراحی شده و امید چینی ها برای در امان ماندن از تحریم های ناشی از جنگ تجاری آمریکا و کشورشان است.

هر آنچه باید درباره سیستم عامل هارمونی هواوی بدانید

با وجود اینکه هواوی گفت همچنان به استفاده از اندروید ادامه می دهد، اما به تازگی یک تلویزیون هوشمند از برند آنر را با سیستم عامل هارمونی معرفی کرد. همچنین، ریچارد یو، مدیرعامل این شرکت نیز گفت که می توانند در عرض یک یا دو روز سیستم عامل گوشی های خود را از اندروید به هارمونی تغییر دهند. اما سیستم عامل هارمونی چه ویژگی هایی دارد و چه چیز از آن می دانیم؟

سیستم عامل هارمونی فقط برای گوشی های هوشمند توسعه داده نشده است

هواوی در جریان معرفی این سیستم عامل گفت که هارمونی فقط گوشی های هوشمند و تبلت ها را دربرنمی گیرد و برای به کارگیری در دستگاه های مختلف طراحی شده است. آقای یو در این رویداد درباره سیستم عامل هارمونی گفت:

نمایشگرهای هوشمند؛ اولین دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل هارمونی

اولین نسل از این سیستم عامل در نمایشگرهای هوشمند و تلویزیون ها استفاده خواهد شد. همان طور که اشاره کردیم، این شرکت روز شنبه از تلویزیون های هوشمند آنر رونمایی کرد که از سیستم عامل هارمونی استفاده می نمایند. نمایشگرهای هوشمند در واقع تبلت هایی با ظاهر متفاوت هستند که برای قرار دریافت در خانه طراحی شد ه اند، مانند اکو شو آمازون یا نمایشگر لنوو. کاربرد نمایشگرهای هوشمند مشابه اسپیکرهای هوشمند است، با این تفاوت که محتوا را به وسیله نمایشگر نیز ارائه می نمایند.

مدتی قبل، هواوی در همکاری با گوگل در حال توسعه یک نمایشگر هوشمند مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت بود که البته پس از تحریم های وضع شده از سوی ترامپ و منع شدن شرکت های آمریکایی از ارائه خدمات به هواوی، معین نیست سرنوشت این همکاری چه خواهد شد.

کمپانی چینی می گوید در سه سال آینده از سیستم عامل هارمونی در دستگاه های بیشتری استفاده خواهد نمود، مانند ابزارهای پوشیدنی و خودروها.

پشتیبانی از اپ های توسعه دهندگان در همه دستگاه های مبتنی بر هارمونی

هواوی می گوید سیستم عامل هارمونی این ظرفیت را دارد تا با نمایشگرهایی در ابعاد و با تعاملات مختلف سازگار گردد. این به معنی فراهم شدن امکان توسعه اپ های مختلف توسط توسعه دهندگان و اجرای آن در دستگاه های مختلف مبتنی بر این سیستم عامل است.

عملکرد سریع سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل چینی ها به ویژگی موتور تاخیر قطعی مجهز است، به این معنی که به نرم افزار یاری می نماید تا تشخیص دهد کدام یک از وظایف باید در اولویت قرار بگیرند تا در نهایت سریعترین تجربه را به کاربر ارائه کند. طبق ادعای هواوی، این ویژگی تاخیر در عملکرد سیستم عامل را تا 25.7 درصد کاهش می دهد.

سیستم عامل هارمونی به صورت دنیای در دسترس است

هواوی می گوید سیستم عامل هارمونی را اولین بار در بازار چین عرضه خواهد نمود و پس از آن، دامنه فعالیت خود را به عنوان یک پلتفرم منبع باز در سطح دنیا گسترش دهد.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه باید درباره سیستم عامل هارمونی هواوی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره سیستم عامل هارمونی هواوی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید