همه چیز درباره لرزش دست

به گزارش وبلاگ طراحی من، لرزش دست با وجود اینکه یک بیماری آزار دهنده است اما خطرناک نیست، میشه کارهای روزانه رو انجام داد اما کمی سخته. اگه این مشکل براتون پیش اومده پیشنهاد میکنم حتما دنبال علتش باشید چرا که ممکنه یه هشدار اولیه در خصوص بعضی از مسائل عصبی باشه. لرزش دست از شایع ترین اختلالات نورولوژیک در بزرگسالانه، اما علت اصلی این بیماری معین نیست و چیزی که تحقیقات نشون میده اینه که احتمالا ناشی از اختلال در عملکرد طبیعی مخچه است.

همه چیز درباره لرزش دست

درمانهای پزشکی لرزش دست

1.داروهای شیمیایی

گابانتین (نورونتی) و توپیرامات (Topamax) داروهایی هستن که عمدتا برای درمان تشنج استفاده میشن. این داروها از جمله داروهای ضد انعقاد هستن که ممکنه برای لرزش مفید باشن. همچنین تحقیقات بر روی بوتولینوم نوع A یا همون بوتاکس نشون میده که میشه از اون به عنوان یه درمان برای لرزش دست استفاده کرد. این دارو ممکنه باعث ضعف عضلانی دائمی در هنگام تزریق بشه، بنابراین مطمئن بشید که برای شما مفیده. برای اینکار حتما با پزشک خودتون درباره فواید و ضررهای اون صحبت کنید.

2.تحریک مغزی عمیق

تحریک مغزی عمیق (DBS) یک روش جراحیست که برای درمان تومور استفاده میشه. در طی یک پروسه DBS، جراح یک دستگاه الکترونیکی به نام الکترود در مغز شما قرار میده. هنگامی که در مغز شما، دستگاه یک سیگنال الکترونیکی رو منتشر میکنه با فعالیت مغز مسئول لرزش پیدا میشه. DBS در حال حاضر فقط برای افرادی که دارای لرزش پیشرفته یا شدید اندام هستند توصیه میشه نه برای انواع ابتدایی این مشکل.

3. عمل جراحی تالاموتومی

تالاموتومی یکی دیگه از گزینه های جراحی هست. در طی این روش، جراح یک ضایعه کوچک رو در تالاموس مغز شما برش میده. این فعالیت الکتریکی طبیعی مغز رو مختل میکنه و لرزش رو متوقف میشه.

درمانهایی طبیعی که برای لرزش دست

اگه برای درمان لرزش دست به پزشک مراجعه نموده باشین مطمئنا تغییراتی رو در سبک زندگی بهتون پیشنهاد نموده که برای یاری به تسکین علائم بیماریتون کاربرد داره. بعضی از این موارد عبارتند از:

  • از اشیاء سنگین بهره ببرید. ممکنه لازم باشه که اشیای سبک وزن اطرافتون رو که مدام با اونها در ارتباط هستید با نوع سنگینش عوض کنید به طور مثال اگه خانوم هستید و میخواید آشپزی کنید از قابلمه های سنگین بهره ببرید. تحمل روزانه وزن اضافی روی ماهیچه های دستتون اثر مثبت میذاره و از لرزشش کم میکنه.
  • برای کنترل دستتون کوشش و تمرکز کنید از دریافت مداد و نوشتن گرفته تا استفاده از قیچی باغبانی.
  • بهتره که ورزش و وزن اضافی که در برنامه روزانتون قرار داره روی بازو اعمال بشه چون نتیجه بهتری میده.
  • شما میتونید با تمرینهای یوگا برای متوقف کردن لرزش دست قدم اول رو بردارید! اگه استرس دلیل اصلی برای این وضعیت شماست، چند دقیقه تمرکز یا انجام یوگا خیلی بهتون یاری میکنه. ورزش هایی مانند راه رفتن، دویدن، شنا و تنفس عمیق هم میتونه به شما در آرامش دریافت یاری کنه. داشتن خواب آروم و کافی شرایط ذهنی شما رو به حالت ایده آل نزدیک میکنه و میزان استرس شما رو به میزان قابل توجهی کاهش میده و لرزش دست رو متوقف میکنه.

آیا درمانی قطعی برای لرزش دست وجود داره؟

گزینه های درمان، به علت ایجاد لرزش دست برمیگرده، اگر چه بسیاری از لرزش ها درمان نمیشه. اما اگه لرزش ناشی از یک بیماری باشه، درمان اون بیماری ممکنه باعث کاهش لرزش بشه. بیمار باید روی تغذیه و عوامل محیطی که براش پیش میاد دقت کنه مثلا اگه کافئین یا سایر محرک ها بر لرزش دست تاثیر میذاره، اونها رو از رژیم غذایی خودش حذف کنه. اگه لرزش دست یک اثر جانبی از نوعی داروست، با پزشکتون مشورت کنید و دارو رو عوض کنید.

درمانهای طب سنتی برای لرزش دست

1.روغن اسطوخدوس و بابونه

در اغلب موارد، لرزش دست به خاطر اضطراب یا استرس رخ میده. گیاهانی مانند بابونه، لواوانو، گل میخک و آویشن وحشی به عنوان مسکن و مقوی اعصاب بهترین ها هستند. هنگامی که استرس ندارید لرزش دست ناپدید میشه، روغن بابونه و اسطوخودوس برای کنترل تنش عصبی بهترین کار رو انجام میدن. خاصیت ضد التهابی این گیاهان باعث میشه برای خیلی از انواع این بیماری یک درمان بزرگ باشن.

2.والرین

Valerian نام گیاهیست که از جوشاندن ریشه اون با مقداری آب داروی آرامبخش اعصاب و خواب آوری عالی به دست میاد که برای کاهش استرس و برطرف لرزش دست کاربرد داره.

3.ویتامین های گروه B

لرزش دست گاهی ناشی از ضعف جسمی هست، به طور کلی در درمان بیماریهای عصبی خوردن غذاهای غنی از ویتامین B میتونه به شدت به آرامش اعصاب یاری کنه. بعضی از بهترین منابع غنی سبزیجات، برگهای سبز خوراکی هستن، زرده تخم مرغ، لوبیا، غلات کامل هم از این جمله اند.

منبع: مجله الکترونیک دونفره

به "همه چیز درباره لرزش دست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره لرزش دست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید