پیش بینی قیمت لیر 26 دی 1400

به گزارش وبلاگ طراحی من، قیمت لیر ترکیه امروز یکشنبه 26 دی ماه با رشد 0.49 درصدی به دو هزار و 40 تومان رسید.

پیش بینی قیمت لیر 26 دی 1400

هر لیر ترکیه در روز مشابه شش ماه گذشته، یعنی 26 تیر ماه با رقم دو هزار و 900 تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش 29.6 درصدی معادل هزار و 860 تومانی را تجربه نموده است.

نرخ برابری لیر در برابر دلار امروز افرایش پیدا کرد. هر لیر ترکیه برابر با 13.4 دلار آمریکا رسید.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، اگر رجب طیب اردوغان در سیاست های خود تغییر ایجاد نکند، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار کاهشی می گردد.

احتمالا این کاهش ارزش لیر را به محدود 20 الی 25 نیز برسد.

بعلاوه کارشناس اقتصادی پیش می نمایند در صورت تداوام سیاست های اردوغان، ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار همچنان نزولی باقی می ماند.

بسیاری از اقتصاددان ها هشدار دادند که اگر کاهش ارزش لیر ادامه دار باشد، طرح پرداخت غرامت روی سپرده های بانکی می تواند تورم را بیشتر کند و بر بار اقتصادی دولت بیفزاید.

هفته نامه خبری اکونومیست در گزارشی آورده است که به نظر می رسد طرح ادوغان برای بیمه کردن سپرده های بانکی در برابر نوسانات در کوتاه مدت پاسخگو باشد چراکه یک روز پس از اعلام این موضوع به وسیله اردوغان، قیمت لیر افزایشی شد و زیان یک ماهه را از بین برد.

بسیاری از اقتصاددانان خواهان کاهش سیاست های انبساطی بی پروا شده اند این سیاست ها سبب شده تا قیمت مصرف نماینده در ماه دسامبر به 36.08 درصد افزایش یابد که بیش از پیش بینی ها بوده و علت آن سقوط ارزش لیر، بالا رفتن قیمت حمل و نقل و مواد غذایی بوده است.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز وبلاگ طراحی من بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پیش بینی قیمت لیر 26 دی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت لیر 26 دی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید