چگونه گوشی اندرویدی را با حرکات چهره کنترل کنیم؟

به گزارش وبلاگ طراحی من، راحت ترین شیوه استفاده از گوشی های هوشمند با استفاده از لمس نمایشگر آن است. اما به غیر از این هم روش های دیگری وجود دارد که بتوانید آن را کنترل کنید. ابزارهای گسترده بخش دسترسی اندروید می توانند به شما کمک کنند تا فقط با چشم و حالت چهره گوشی هوشمند خود را کنترل کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را با حرکات چهره کنترل کنیم؟

سیستم عامل اندروید شامل تعدادی ابزار برای افرادی است که نمی توانند به طور معمول از نمایشگر گوشی استفاده لمسی کنند. اما این به آن معنا نیست که همه افراد نتوانند از مزایای این ابزار بهره ببرند. بنابراین علاوه بر کنترل کردن گوشی با استفاده از دستیار های صوتی، شما می توانید از چشم ها و حالت چهره صورت برای کنترل گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت کنترل گوشی با چهره، شما نیاز به دسترسی به ابزار Switch Access دارید. برای فعال کردن این ابزار به ترتیب زیر مراحل را طی کنید.

ابتدا به بخش Settings گوشی خود مراجعه کرده و سپس بخش Accessibility را پیدا کنید.

به قسمت پایین بروید و Switch Access را پیدا کنید. در گوشی های سامسونگ این قسمت در پایین گزینه Installed Services واقع شده است.

در صورت فعال نبودن گزینه Switch Access با کلیک بر روی گزینه، آن را فعال کنید.

در این قسمت از شما خواسته می شود تا اجازه دسترسی کامل گوشی خود را به Switch Access بدهید. این کار برای اسکرول کردن در گوشی شما ضروری است. برای دادن اجازه روی گزینه Allow کلیک کنید.

در قسمت بعدی گزینه Camera Switch را انتخاب و سپس next را بزنید.

در مرحله بعد، از شما درخواست می شود داده هایی را که برای این کار مورد نیاز است را دانلود کنید. برای ادامه ی کار روی Download کلیک کنید.

اکنون می توانید تصمیم بگیرید که با چند حرکت، گوشی خود را کنترل کنید؛ یک یا دو حرکت. پیشنهاد ما به شما دو حرکت است. پس گزینه Two Switches را انتخاب کرده و next را بزنید.

مرحله بعدی می توانید انتخاب کنید که Switch Access چگونه محتوای نمایشگر شما را اسکن کند، در اینجا بر روی گزینه Linear Scanning کلیک کنید.

در این قسمت می توانید برای کار های مختلف حالات چهره مختلفی را ثبت کنید. اولین کار ثبت عمل Next است، بعد از انتخاب حالت آن گزینه next را انتخاب کنید.

یک یا چند حرکت را که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید و روی next کلیک کنید

در نهایت، یک حرکت را برای نگه داری صفحه انتخاب کنید. هر زمان که می خواهید محتوای نمایشگر را نگه دارید می توانید از این حالت چهره استفاده کنید. یک یا چند حالت چهره دیگر هم انتخاب کرده و گزینه next را بزنید.

به همین سادگی شما این ویژگی را در گوشی اندرویدی خود فعال کرده اید. حالا وقت آن رسیده که این حرکات را امتحان کنید. در قسمت بالای نمایشگر گوشی خود متوجه تصویر یک چهره می شوید. وقتی چهره شما تشخیص داده نمی شود آن به رنگ قرمز و هنگامی که چهره شما را تشخیص می دهد به رنگ آبی در می آید. به نمایشگر خود نگاه کرده و این حرکات را امتحان کنید.

از حالت چهره ثبت شده برای عمل بعدی، می توانید برای حرکت در گوشی خود استفاده نمایید. هر بار که حالت چهره خاصی را اعمال می کنید، عمل انتخابی بعدی بر روی نمایشگر پر رنگ می شود. بدین ترتیب می توانید از ابزار Switch Access گوشی هوشمند اندرویدی خود، برای کنترل نمایشگر با استفاده حالات چهره و حرکت چشم هایتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه گوشی اندرویدی را با حرکات چهره کنترل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه گوشی اندرویدی را با حرکات چهره کنترل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید