کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان تا سه ماه آینده گشایش می یابد ، حل مسائل مردم با بومی سازی دانش

به گزارش وبلاگ طراحی من، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سفری یک روزه به استان سیستان و بلوچستان داشت تا اقدامات اجرا شده برای پیشرفت زیست بوم فناوری و نوآوری این استان را از نزدیک رصد کند.

کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان تا سه ماه آینده گشایش می یابد ، حل مسائل مردم با بومی سازی دانش

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ طراحی من، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سفری یک روزه به استان سیستان و بلوچستان داشت تا اقدامات اجرا شده برای پیشرفت زیست بوم فناوری و نوآوری این استان را از نزدیک رصد کند. در این سفر ستاری از مجموعه پردیس دانش بنیان (اراضی توسعه پارک) بازدید کرد که طرح جامع 60 هکتاری توسعه پارک علم و فناوری استان را شامل می گردد. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کارخانه نوآوری سیستان بلوچستان رفت.

پیگیری توسعه پارک علم و فناوری در شهر های سیستان و بلوچستان

ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری استان گفت: پارک علم و فناوری این استان پیشرفت های خوبی داشته و کار آزادسازی 20 هکتار فضای این پارک نیز در حال انجام است تا از این لحاظ با مشکل روبرو نباشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: یک مجموعه 60هکتاری دیگر نیز در بیرون شهر زاهدان برای پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که کار واگذاری آن در حال انجام است و در آینده ای نزدیک شاهد اثرات این پارک خواهیم بود.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان نمود: پلتفرم خانه خلاق که در شهر زاهدان به بهره برداری رسیده و خانه دوم آن نیز در حال آماده سازی است تنها مختص به مرکز استان نیست بلکه در شهر های زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان نیز در حال انجام است. زیرا به هر میزان که پارک های علم و فناوری گسترش بیشتری داشته باشند و بتوانند از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره ببرند طبیعتا تاثیرات مثبت آن در زندگی همه مردم قابل مشاهده خواهد بود.

کارخانه نوآوری زاهدان افتتاح می گردد

ستاری با اشاره به توان بالای علمی و خلاق جوانان سیستان وبلوچستان تاکید نمود: در حال حاضر 2 خانه خلاق در زاهدان وجود دارد که این خانه ها در شهرستان های دیگر استان نیز دایر خواهد شد. همچنین تا سه ماه آینده کارخانه نوآوری استان افتتاح می گردد.

در ادامه نیز ستاری از کارخانه نوآوری زاهدان بازدید کرد. این کارخانه در پارک علم و فناوری استان واقع شده است و فاز نخست آن با 8 هزار متر مربع فضای کاری در حال توسعه است. قرار است در فاز دوم حدود 12 هزار متر مربع به این فضا اضافه نموده گردد.

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از خانه خلاق استان نیز از دیگر بخش های این سفر بود. بیش از 30 تیم و شرکت خلاق در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق در این خانه مستقر هستند تا با فعالیت خود اقدامات فناورانه در این حوزه ها را شتاب دهند.

حل مسائل سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت های داخلی

در سرانجام این سفر نیز معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست اقتصاد دانش بنیان سیستان و بلوچستان شرکت کرد. ستاری در این نشست با بیان اینکه مسائل سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت های داخلی رفع می گردد، گفت: مسائل این استان با راه چاره بومی باید حل گردد، زیرا این منطقه از جهات مختلف با سایر استان های کشور از نظر پوشش گیاهی، شرایط آب و هوایی و سایر موضوعات متفاوت است.

ستاری همچنین بیان نمود: نگاهی نسبت به این استان ایجاد شده که راه چاره مسائل استفاده از نیروی انسانی است و تمامی این مسائل با دانش و عقل حل خواهد شد و هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد. جوانان سیستان و بلوچستان برای حل مسائل باید کوشش نمایند و نباید انتظار داشته باشیم که دولت این کار ها را انجام دهد، زیرا دولت تنها زیرساخت های لازم را فراهم خواهد نمود و راه چاره همانطور که گفته شد از درون این استان سرچشمه می گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه پروژه تحقیقاتی آب ژرف در منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است، ولی مطمئناً با آن اتفاق خوبی در این استان می افتد که امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد اضافه کرد: پروژه تحقیقاتی آب ژرف یک راه چاره است و صد ها سرانجام نامه دانشجویی و پروژه دانشگاهی باید در این زمینه تعریف گردد.

وی با اشاره به اینکه آن چاه های ژرف ایجاد شده را ناحیه نوآوری آب ژرف نام می گذاریم همچنین زمینه مشارکت دانشگاه های سیستان و بلوچستان در آن باید فراهم گردد تاکید نمود: صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان به صورت جدی فعال گردد. زیرا تصمیم گیری ها باید از درون استان باشد به گونه ای که هر بخش خصوصی که در این صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری نموده تا به امروز توانسته چندین برابر برداشت داشته باشد از این رو باید محور توسعه استان این صندوق باشد.

وی اعلام نمود: پلتفرم های داخلی سیستان و بلوچستان باید توسط خود این استان فراهم گردد و از ما باید تنها انتظار تقویت این پلتفرم ها را داشته باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان تا سه ماه آینده گشایش می یابد ، حل مسائل مردم با بومی سازی دانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان تا سه ماه آینده گشایش می یابد ، حل مسائل مردم با بومی سازی دانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید