کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت

به گزارش وبلاگ طراحی من، مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت:امسال کشت گیاه دارویی در این شهرستان بیش از 13 هکتار افزایش یافته است.

کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت

به گزارش وبلاگ طراحی من از تبریز، فرامرز افشانی مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت:در سال زراعی جاری33 گونه گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، ریحان، فلفل و آویشن در مساحت 514 هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است.

او با بیان اینکه برای اولین بار شاهد کشت موسیر نیز در مساحت یک هکتاری بودیم، اضافه نمود: توسعه این 13 هکتار کشت با اختصاص نشا و بذر رایگان به بهره برداران صورت پذیرفته است.

اواز رونق کشت زعفران در منطقه خسروشاه شهرستان تبریز اطلاع داد و تاکید نمود: شهرستان تبریز به یکی از قطب های اصلی فراوری زعفران در استان تبدیل شده است و نقش اساسی در تامین امنیت غذایی ایفا می نماید.

مدیر جهادکشاورزی تبریز در مورد چالش های موجود در فراوری گیاهان دارویی شهرستان تبریز نیز گفت: عدم فراوری نشا و بذر اغلب گیاهان دارویی یکی از مسائل اساسی بخش گیاهان دارویی شهرستان است که بهره برداران و کارشناسان را با مسائل عدیده ای از جمله از بین رفتن گیرایی نشا های حمل شده به دلیل حمل در شرایط نامناسب و عدم سازگاری رقم های حمل شده با آب و هوای شهرستان روبرو کرده است.

افشانی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره جهت مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی تخصیص می یابد که این امر منجر به بالا رفتن سطح زیر کشت شده است اضافه نمود: سرمایه گذاران با ورود در جهت تامین نهاده و کشت نشاء گیاهان دارویی می توانند نقش مفیدی ایفا کرده و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

وبلاگ طراحی من آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید