کورنینگ کامپوزیت های شیشه گوریلا گلاس جدیدی برای محافظت بهتر از لنز دوربین اسمارت فون ها و افزایش نوردهی معرفی کرد

به گزارش وبلاگ طراحی من، شرکت کورنینگ مجموعه جدیدی از کامپوزیت های شیشه ای را برای محافظت از لنزهای دوربین پشتی روزافزون اسمارت فون ها و افزایش مقدار دریافت نور محیط معرفی کرد.

کورنینگ کامپوزیت های شیشه گوریلا گلاس جدیدی برای محافظت بهتر از لنز دوربین اسمارت فون ها و افزایش نوردهی معرفی کرد

این کامپوزیت های نو به نام های Gorilla Glass with DX و +Gorilla Glass with DX می توانند پیشرفته ترین کارایی نوری را در کنار مقاومت در برابر خش و ماندگاری را ارائه بدهند.

از نظر فنی، گوریلا گلاس DX یک کامپوزیت کاملا نو نیست. کورنینگ از اوایل سال 2018 نسخه ای از +Gorilla Glass with DX/DX را برای ساعت های هوشمند عرضه نموده بود. اما شرکت کورنینگ می گوید سوئیچ به لنزهای دوربین های پشتی اسمارت فون، چالش ها و تغییرات نوی را ایجاد می نماید.

چون شیشه این لنزها به مقاومت بیشتری در برابر خراش و ضربه احتیاج دارد و از سوی دیگر باید نور شدیدتری وارد لنز گردد. این دو ویژگی می توانند با یکدیگر اختلاف داشته باشند ولی کورنینگ با فناوری های پیشرفته خود پیروز شده بر این محدودیت غلبه کند.

جذب نور بیشتر؛ افزایش کیفیت و کارایی عکس ها

کورنیگ به نشریه وایرد گفته است Gorilla Glass with DX و +Gorilla Glass with DX اجازه می دهند 98 درصد از نور محیط وارد دوربین گردد؛ در حالی که هنوز این شیشه در برابر خش و ضربه کاملا مقاوم است. این کامپوزیت ها می توانند به عملکرد بهتر دوربین اسمارت فون ها یاری نمایند؛ چون درصد نور بیشتری از محیط جذب شده و باعث کاهش بازتاب نور می شوند.

کورنینگ می گوید در لنزهای سنتی، بیش از 95 درصد نور بازتاب شده و نور بسیار کمی وارد لنز می گردد اما اکنون شیشه های گوریلا گلاس +DX/DX نو او می توانند این رویه را تغییر داده و 95 درصد نور را جذب نمایند.

به علاوه، افزایش نور ورودی به لنزهای دوربین اسمارت فون ها می تواند روی پردازش تصویر پشت سر تصاویر هم تاثیرگذار باشد. چون اجازه می دهد اطلاعات ورودی بیشتر و دقیق تری به واحدهای پردازش تصویر گوشی برسد و تلفن های هوشمند عملکرد بهتری از خود نشان بدهند.

هنوز شرکت کورنینگ اعلام ننموده چه اسمارت فون هایی از این کامپوزیت های شیشه ای نو بهره می برند اما سامسونگ اولین شرکتی است که از پوشش نو لنزهای دوربین گوریلا گلاس استفاده می نماید.

احتمالا، سامسونگ در مراسم Unpacked یازدهم آگوست خود، از اسمارت فون های نو خود با گوریلا گلاس +DX/DX رونمایی کند تا زودتر از آنچه که انتظار داشتیم؛ نسل نو شیشه های لنزهای دوربین گوشی های پیشرفته را ببینیم.

منبع: یک پزشک

به "کورنینگ کامپوزیت های شیشه گوریلا گلاس جدیدی برای محافظت بهتر از لنز دوربین اسمارت فون ها و افزایش نوردهی معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورنینگ کامپوزیت های شیشه گوریلا گلاس جدیدی برای محافظت بهتر از لنز دوربین اسمارت فون ها و افزایش نوردهی معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید